ZF Ecosistemul Marketplace

Marius Creţu, business development manager Vexio: Pentru anul în curs vizăm afaceri de 25 mil. euro, plus 25%, şi extinderea măcar pe piaţa din Bulgaria, prin intermediul platformei marketplace“

13.04.2021, 00:05 Autor: Alexandra Cepăreanu

Retailerul online Vexio avea în 2019 afaceri de 12 mil. euro, iar anul trecut a ajuns la pragul de 20 mil. euro.

Compania românească Vexio, care comercializează în mediul online produse de larg consum, produse electro-IT, pentru casă şi grădină şi rechizite, estimează afaceri în creştere cu aproximativ 25% la finalul anului în curs, până la 25 mil. de euro, pe fondul menţinerii interesului consumatorilor pentru cumpărături online, trend accelerat de condiţiile pandemice.

„Ne dorim pentru anul în curs să atingem 25 de milioane de euro. Avem un target anual de minim 15% creştere a cifrei de afaceri, care considerăm noi că este creşterea firească şi necesară pentru o dezvoltare sănătoasă. Anul trecut am simţit o creştere substanţială, când am ajuns la 20 mil. euro, iar în 2019 aveam doar 60% din această cifră“, a spus Marius Creţu, business development manager la Vexio, în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace.

În prezent, retailerul online deţine un site pripriu şi mai este activ pe platforma eMAG marketplace, care în prezent generează aproximativ 25% – 35% din cifra de afaceri a companiei.

„Am avut creşteri şi pe site-ul propriu şi pe platforma eMAG. În ceea ce priveşte marketplace-ul, acesta avea o pondere de 10%-15% din cifra de afaceri în primul an când am început colaborarea, iar în prezent reprezintă între 25% şi 30%, cu fluctuaţii, dar nu ajunge mai jos de 25%.“

Tot pentru anul în curs reprezentanţii companiei au în plan extinderea activităţii pe pieţele din Bulgaria şi Ungaria, prin intermediul platformei eMAG marketplace. Marius Creţu spune că până la acest moment Vexio nu a făcut paşi spre cele două pieţe deoarece areprezentanţii companiei au considerat că nu au o idee clară despre costurile şi rentabilitatea unei astfel de extinderi.

„Acum acest proces este în lucru, iar eu sper ca până la finalul anului să avem măcar câteva produse listate măcar pe marketplace-ul din Bulgaria. Aici mai este o problemă, pentru că o să avem nevoie de oameni care să vorbească şi limba ţărilor respective pentru a putea avea interacţiuni cu clienţii de pe acele pieţe, prin urmare va trebui să angajăm măcar două persoane care să ţină legătura cu clienţii de acolo.“

Vexio are listate în prezent peste 27.000 de produse pe platforma marketplace, iar până la finalul anului în curs vrea să atingă aproximativ 35.000 de produse listate pe platformă.

În ceea ce priveşte site-ul propriu, compania are listate între 150.000 şi 200.000 de produse la momentul actual şi vrea să extindă categoriile de produse pe care le are pe site.

„Urmează să mai aducem câteva varietăţi de produse care la acest moment nu se regăsesc la noi pe site. O să dezvoltăm zona auto, categoria produselor de home and deco, zona de rechizite – unde suntem destul de slab reprezentaţi.“

De asemenea, depozitul companiei se află în Bucureşti, în sectorul 3, iar în cadrul acesteia lucrează între 25 – 30 de persoane.

„Ne-am înmulţit anul trecut pentru că a fost nevoie de personal mai mult pe partea de depozit pentru că nu reuşeam să livrăm la timp, aşa cum ne-am impus noi, din cauza creşterii rapide a cererii“, a mai spus Marius Creţu.

Compania lucrează cu două companii de curierat active pe piaţa locală, însă, produsele voluminoase şi mai sensibile, cum ar fi cele din categoria de casă şi grădină, sunt livrate de persoane care lucrează în cadrul Vexio, a adăugat Marius Creţu.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace