ZF Ecosistemul Marketplace

Jean Enache, Enk JV Homecare: „Numărul comenzilor de standuri pentru laptopuri a crescut de la 20 la 200-300 săptămânal în perioada pandemiei”

02.03.2021, 00:00 Autor: Ioana Matei

Jean Enache şi-a crescut vânzările în online în pandemie de mai bine de 10 ori. A avut însă norocul să se orienteze de la început către un produs de care are nevoie aproape orice angajat din corporaţii care lucrează de acasă: standurile pentru laptopuri. Acestea au reprezentat jumătate din vânzările de 1 milion de lei la care a ajuns anul trecut businessul Enk JV Homecare. 

„În perioada pandemiei, când majoritatea angajaţilor şi-au mutat birourile acasă, standurile pentru laptop au avut parte de un boom în vânzări, numărul comenzilor fiind de 200-300 de bucăţi pe săptămână. Media comenzilor primite pentru aceste produse înainte de pandemie era de 20 de bucăţi pe zi”, descrie Jean Enache evoluţia principalului produs comercializat pe platforma marketplace a eMAG, în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace. Antreprenorul a început să dezvolte un business de comerţ online în 2017, când a urmat şi un curs pentru a vinde filtre de apă Amazon. A vândut iniţial aceste produse în Statele Unite, iar ulterior în Canada, prin intermediul acestei platforme internaţionale:  „Vânzările erau de 300 de dolari/zi, iar profitul meu era de 100 de dolari”. Mai târziu însă, în urma apariţiei unei legi care permitea comercializarea de produse doar în baza unei adrese fizice în Statele Unite, a decis reorientarea afacerii pe piaţa locală.

A intrat pe platforma marketplace a eMAG direct cu aceste măsuţe pentru laptop: „Am cumpărat una pentru mine şi am constatat că nu este produsul ideal. Am făcut îmbunătăţiri, am adus un stoc cu noul produs, l-am listat pe eMAG marketplace, iar apoi am aşteptat  să văd dacă există cerere şi am început să aduc din ce în ce mai multe”. Marca standurilor este una proprie, iar producţia este realizată în China. Preţul unui astfel de produs porneşte de la 179 de lei. Cum este să produci în China? „În China primeşti doar ce plăteşti. Procesul de producţie nu a durat foarte mult. În urma unor discuţii cu mai multe fabrici am primit oferte şi câteva mostre. Am ales un furnizor în funcţie de preţ şi de calitatea pe care o ofereau, furnizor cu care colaborez şi în momentul de faţă.” Investiţia iniţială a fost de 500 de dolari pentru realizarea stocului vândut pe platforma marketplace. „A fost un stoc de test pe care l-am vândut în prima lună de la listare.”

Compania a ajuns la vânzări de 1 milion de lei anul trecut, realizate pe platforma eMAG, dintre care 50% au fost înregistrate de standurile pentru laptopuri, iar restul, de celelalte produse din magazinul universal. În ceea ce îi priveşte pe clienţi, aceştia sunt persoane care lucrau, în general, de la birou (doctori, avocaţi, angajaţi în corporaţii etc.). Primesc însă comenzi şi de la clienţi companii: „Anul trecut în noiembrie am avut o comandă de 400 de bucăţi de la o companie”.

Jean Enache spune că au accesat şi o linie de finanţare de la eMAG, în valoare de 25.000 de euro. De altfel, antreprenorul a făcut parte din primii 50 de vânzători care au primit această finanţare oferită de platforma online. „Nu a fost un proces complicat. Am semnat un act şi în câteva zile am primit banii în cont.”

Au folosit investiţia în direcţia lansării unui nou model de laptop. „Acesta va fi integral din aluminiu, mai mic, uşor, portabil şi ceva mai ieftin. Încercăm tot tpmpul să scădem din preţ. Vom începe cu 500 de bucăţi, iar dacă va exista cerere vom mai comanda 3.000 de bucăţi”, descrie antreprenorul caracteristicile noului produs.

Businessul este dezvoltat de Jean Enache alături de un asociat, care deţine jumătate din business. „Eu mă ocup de partea de customer support, iar el de alimentarea de conturi.” Ca urmare a creşterii businessului, în perioada următoare şi-au propus să facă şi angajări.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace