ZF Ecosistemul Marketplace

Costin Niculescu, director marketing Sentexim: Am ajuns la afaceri de 11,5 mil. lei în cele 11 luni ale anului în curs, în creştere cu 30%

22.12.2020, 00:04 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ Retailerul online este prezent şi pe piaţa din Ungaria şi Bulgaria, prin eMag Marketplace ♦ Cele două pieţe acoperă circa 25% din totalul vânzărilor online înregistrate pe platforma eMag.

Compania Sentexim, business românesc înfiinţat în 1992, care comercializează atât în mediul online, cât şi în cel offline articole sportive, jocuri şi jucării, a înregistrat o creştere de aproximativ 30% în cele 11 luni de activitate ale anului în curs, ajungând astfel la afaceri de circa 11,5 milioane de lei.

„Businessul online a înregistrat o creştere mare în această perioadă, în care mulţi dintre clienţi au dorit să evite aglomeraţia din magazine. De aici valul mare de comenzi online cu care ne-am confruntat cu precădere în luna martie-aprilie. Anul trecut, am avut afaceri de 9,2 mil lei, iar până în acest moment am trecut de 11,5 mil. lei. Cifra creşte în continuare, anul nu s-a terminat, suntem în plină finalizare de comenzi de Crăciun”, a spus Costin Niculescu, director marketing Sentexim.

Sentexim şi-a început demersurile pentru a fi activă în mediul online în 2014, când a fost contactată de reprezentanţii eMag, a adăugat Costin Niculescu. „În 2015, am început activitatea în Marketplace, prin listarea graduală a produselor în platforma oferită de eMag. Am listat produsele pe care le aveam în gamă – articole sportive, de camping, jocuri, jucării, articole de sezon şi cele de menaj – care au devenit, în timp, businessul nostru principal în vânzarea online.”

În prezent, compania are aproximativ 1.700 de produse listate pe eMag, şi nu numai, deoarece Sentexim livrează produsele spre vânzare şi pe site-ul propriu, dar şi pe alte site-uri deţiute de alte companii active în mediul online. În plus, compania colaborează cu Mega Image şi Kaufland, în mediul offline. „Din cifra de afaceri a companie, circa 30% este generat de comerţul offline, iar 70% de comerţul online. În online, 90% este generat de vânzările înregistrate pe platforma eMag marketplace, restul fiind site-ul propriu, dezvoltat mai mult în ultimii doi ani, dar şi alte câteva site-uri pe care avem listate produsele.”

Mediul online a ajutat la dezvoltarea companiei, astfel, dacă în 2015, Sentexim înregistra circa 3.500 de comenzi în mediul online, anul acesta, numărul de comenzi a ajuns la aproape 50.000, a menţionat Costin Niculescu. „Am menţinut şi legătura cu eMag pentru achiziţiile directe, astfel că acum, livrăm în această linie de business circa 100 de produse.”

Retailerul online este prezent şi pe piaţa din Ungaria şi Bulgaria, prin eMag marketplace. Cele două pieţe acoperă circa 25% din totalul vânzărilor online înregistrate pe platforma eMag. 

„Pe cele două pieţe am intrat în septembrie 2017. Am ajuns de la un număr de câteva sute de comenzi, la aproximativ 10.000 de comenzi doar în Ungaria. Suntem în creştere atât în Ungaria, cât şi în Bulgaria”, a conchis Costin Niculescu.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace