ZF Ecosistemul Marketplace

Claudia Purde, Prichindel.ro: „În primele luni de pandemie, vânzările au fost ca în perioada BlackFriday”

05.10.2020, 12:27 Autor: Ioana Matei

Claudia Purde, care a pus în Oradea bazele magazinului dedicat copiilor Prichindel.ro, a spus în cadrul celei mai recente ediţii a emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace că în ultimele luni au înregistrat o dublare a volumelor de vânzări, spre deosebire de brandurile de fashion, care s-au confruntat cu scăderi dramatice în perioada pandemiei.

„Ne-a fost destul de greu să ne repliem, eram destul de speriaţi în legătură cu boala, nu ştiam dacă o să ne oprim din activitate, dar comenzile erau din ce în ce mai multe şi atunci a fost nevoie să solicităm ajutor suplimentar în perioada respectivă - ne simţeam ca la BlackFriday, am fost nevoiţi să lucrăm şi în zilele de sâmbătă şi duminică; vânzările s-au dublat”, a spus antreprenoarea. În acest context, previzionează o cifră de afaceri de 3 milioane de lei până la finalul anului.

Claudia Purde dezvoltă afacerea Prichindel.ro, prin care comercializează îmbrăcăminte şi accesorii pentru copii, dintre care o parte sunt realizate în ţară, în baza unor parteneriate realizate cu unităţi de producţie de pe piaţa locală. O  altă divizie a businessului se axează pe producţia de broderii într-un atelier, atât pentru produsele pentru copii, cât şi pentru companii, cărora se adresează prin intermediul unor firme de publicitate. În cadrul afacerii lucrează 14 angajaţi.

Antreprenoarea comercializează produsele în mediul online,  pe site-ul propriu, cât şi pe marketplace-ul eMAG, unde spune că au listate circa 30.000 de produse. Anterior pandemiei, operau însă şi un magazin fizic.

Ideea unui astfel de business i-a venit Claudiei Purde de la experienţa cu propriii ei copii, pentru că în urmă cu 20 de ani, atunci când primul dintre copiii săi era era mic, era dificil să găsească produse pentru el. „Mi-am spus că întotdeauna, dacă voi avea o afacere, aceasta va fi un magazin pentru copii”, spune antreprenoarea, care adaugă că încă din copilărie a fost atrasă de vânzări, fiind implicată în afacerea părinţilor săi.

Anterior deschiderii acestui magazin, în urmă cu aproximativ opt ani, a lucrat în mediul bancar, unde cel mai recent rol al său a fost cel de manager al unei sucursale judeţene.

„Întotdeauna mi-am dorit să fac ceva ca să pot să fiu mai aproape de copii, să nu îmi petrec atât de mult timp la serviciu şi astfel, după cel de al doilea copil, am deschis magazinul fizic, iar după încă doi ani, am considerat că este necesar să ne mărim aria de clienţi şi am deschis magazinul online”, descrie ea paşii făcuţi. Pe marketplace-ul eMAG au intrat în urmă cu patru ani.

După ce a renunţat la bancă şi s-a ocupat exclusiv de afacere, spune că lucrurile au evoluat firesc: „Mi se pare foarte uşor ceea ce fac în prezent şi muncesc cu foarte mult drag - nu mi se pare deloc greu. În banking era complicat fiindcă eram managerul unei sucursale judeţene - lucram minimum 12 ore zilnic, ceea ce înseamnă că nu prea ajungeam acasă în cursul zilei niciodată; pot spune acum că nu sunt atât de stresată de targeturi, îmi fac propriul meu program şi chiar dacă poate muncesc la fel de mult, nu simt greutatea muncii la fel”. 

Anul trecut a fost însă pentru ei unul atipic - în care magazinul fizic a fost afectat de un incendiu, astfel că cifra de afaceri la final de an a fost la acelaşi nivel cu anul anterior.

Întâmplarea neprevăzută de anul trecut i-a determinat să se aprovizioneze cu stocuri la volume foarte mari, astfel că anul acesta au fost pregătiţi pentru cererea mare venită din piaţă în contextul pandemic, chiar dacă în perioada pandemiei nu mai aveau acces la produsele de la furnizori.  

În prezent au renunţat la magazinul fizic pentru a limita riscul îmbolnăvirii cu coronavirus al angajaţilor şi clienţilor, dar în viitor iau în calcul o relocare şi vizează deschiderea unui showroom, în care ar avea de investit în jur de 500.000 de euro.

Claudia Purde îi sfătuieşte pe tinerii antreprenori: „Cred că trebuie să îşi aleagă foarte bine nişa de produse pe care crede că poate să fie bun, să ofere calitate la preţuri corecte în piaţă fiindcă este important acest aspect şi partea de magazin fizic sau de marketplace trebuie privite unul în completarea celeilalte, deşi marketplaceul comportă nişte costuri ne aduce un venit suplimentar şi asigură accesul imediat la o bază atât de mare de clienţi pe care singuri cu siguranţă nu ar putea să o acceseze, mai ales la început de drum”.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace