ZF Ecosistemul Marketplace

Andreea Matei, proprietar, Smartic: Estimăm o creştere de peste 60% a cifrei de afaceri, până la 2 mil. lei. Pe eMag marketplace înregistrăm deja afaceri de 1,7 mil. lei

15.12.2020, 00:06 Autor: Alexandra Cepăreanu

Numărul de comenzi înregistrate de businessul online Smartic a crescut cu 50% pe parcursul acestui an.

Andreea Matei, antreprenoarea care a dezvoltat în 2016 businessul online Smartic, platformă prin care comercializează produse pentru copii, accesorii auto şi accesorii pentru telefoane mobile, estimează o creştere de peste 60% a cifrei de afaceri a companiei la finalul anului în curs, faţă de anul trecut, pe fondul trendului accelerat de creştere a pieţei online.

„Anul trecut, am înregistrat afaceri de 1,2 mil. lei. În primele 11 luni de activitate ale anului în curs, compania a înregistrat afaceri de 1,7 mil. lei doar din vânzările de pe eMag marketplace, în timp ce site-ul propriu a generat afaceri de circa 40.000 de lei. Astfel, ne propunem să atingem pragul de 2 mil. lei la finalul acestui an”, a spus în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace Andreea Matei.

Ea a adăugat că vânzările înregistrate pe parcursul lunii decembrie vor influenţa creşterea totală a cifrei de afaceri pe care o va înregistra compania anul acesta. „Luna aceasta este decisivă, fiind luna cadourilor. Ne-am pregătit pentru această lună, avem preţuri competitive şi aşteptările sunt destul de mari.”

Compania şi-a început activitatea în 2016, direct pe platforma eMag Marketplace, în urma unei investiţii de aproximativ 10.000 de lei, bani investiţi în primul stoc de produse. În prezent, vânzările generate de comenzile înregistrate pe marketplace reprezintă aproximativ 70% din total.

„Am dezvoltat şi un site propriu pentru că am considerat că este nevoie, ne ajută să ne diferenţiem în piaţă. Acum site-ul propriu generează circa 15% din totalul vânzărilor.”

Momentan, Smartic este prezentă doar pe piaţa din România, însă planurile fondatoarei vizează extinderea businessului şi în Bulgaria şi Ungaria, ţări în care este prezentă şi platforma eMag Marketplace.

„Aşteptările nu sunt la fel de mari ca cele pe care le avem şi le-am avut pentru piaţa locală, dar în timp vom avea rezultate semnificative şi de pe cele două pieţe externe”, a adăugat Andreea Matei.

De asemenea, Smartic deţine în prezent un portofoliu de aproximativ 500 de produse, iar depozitul se află în judeţul Argeş.

„Ţările din care achiziţionăm marfă sunt SUA, Polonia, Asia şi România. În România achiziţionăm articole dedicate segmentului de copii de la furnizori locali. ”

 Deşi numărul de comenzi a crescut în contextul pandemiei, accelerând puternic şi creşterea cifrei de afaceri a companiei, pandemia a provocat dificultăţi pe partea de import, timpul de transport crescând cu aproximativ două săptămâni.

„Am întâmpinat dificultăţi în ceea ce priveşte timpul de livare. Au fost achiziţionate în general produse specifice contextului pandemic, precum mănuşi, măşti, dezinfectant, iar noi trebuia să aşteptăm mai mult pentru a primi un colet. Dacă înainte acestea ajungeau într-o săptămână, maxim două, pandemia a întârziat procesul cu circa trei săptămâni, coletul ajungând astfel într-o lună.”

O altă problemă a fost pe partea de costuri de achiziţie, spune Andreea Matei. „Am început să căutăm şi metode de transport alternative, astfel am ales transportul maritim, deşi durează mai mult ca perioadă de livrare este cea mai ieftină.”

Anul acesta, ca şi anul trecut, compania a accesat programul de finanţare al eMag seller credit, în parteneriat cu Idea Bank, a menţionat proprietara Smartic. Astfel, o parte din bani au fost investiţi în stocuri mai mari de produse, iar o parte în zona de marketing dedicată site-ului propriu. În cadrul programului de finanţare din 2019 compania a primit suma de 60.000 de euro.

„Am investit în stocuri de produse, am reuşit să negociem cu furnizorii şi am obţinut un preţ mai bun, astfel, o parte din bani au fost investiţi în campania de Black Friday. Am început să accesăm acest program în 2019. Ulterior, plafonul s-a mărit, acum avem la dispoziţie o sumă şi mai mare.”

Andreea Matei a menţionat că bonul mediu este în valoare de aproximativ 170 de lei, iar zilnic sunt înregistrate circa 30-40 de comenzi.

„În cei patru ani bonul mediu şi-a menţinut valoarea, iar numărul de clienţi a crescut constant. Ne aşteptăm ca numărul de clienţi să crească în continuare, poate chiar mai repede decât înainte de această perioadă. Spre exemplu, numărul de comenzi a crescut cu 50% pe parcursul acestui an.”

În contextul pandemiei, planurile pe termen lung au fost accelerate, a mai spus antreprenoarea, astfel că „în momentul în care am văzut trendul de creştere al pieţei online am decis să accelerăm investiţiile. Acum avem curaj să investim mai mult.”

În prezent, planurile companiei vizează extinderea portofoliului de produse şi creşterea bugetului de investiţii.

„Avem în plan să extindem portofoliul de clienţi şi să devenim distribuitori pentru mai multe branduri. Căutăm produse care să răspundă la noile nevoi apărute pe piaţă.”

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace