ZF Deschiderea de astăzi

ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Vlad Deliu, investitor la BVB: Ar putea fi îmbunătăţite unele lucruri în ceea ce priveşte comunicarea cu investitorii şi nivelul de informaţii oferite acestora

29.11.2023, 00:06 Autor: Eduard Ivanovici

Pe viitor, lichiditatea pieţei poate fi susţinută semnificativ de investitorii din mediul de retail.

Comunicarea cu investitorii prezenţi la Bursa de Valori Bucureşti va fi, pe viitor, unul dintre elementele care, odată îmbunătăţite, vor ajuta evo­luţia pieţei locale de capital, no­tând în acest sens inclusiv încurajarea activităţii mediului de retail şi imple­mentarea Contrapărţii Centrale, spune Vlad Deliu, investitor de peste douăzeci de ani la BVB şi membru în cadrul mai multor consilii de administraţie ale companiilor listate.

„Uitându-mă în spate, văd unele evoluţii impresionante, de la ce tipuri de rapoarte aveam acum douăzeci de ani şi interacţiune cu investitorii la ceea ce se întâmplă acum. Este o cale extraordinară parcursă în această perioadă, am văzut multe companii care se preocupă, organizează Ziua Investitorului, există conferinţe telefonice/video după fiecare rezultate“, spune Vlad Deliu, invitat la ZF Deschiderea de Astăzi.

„Mai sunt însă lucruri care pot fi îmbunătăţite privind comunicarea cu investitorii şi nivelul de informaţii care se oferă acestora.“

Fost director financiar al Softbinator Technologies (CODE), Vlad Deliu a candidat recent pentru o poziţie în consiliul de administraţie al companiei BVB, operatorul pieţei locale de capital şi acţionar la Contrapartea Centrală (CCP), proiect prin care se relansează instrumentele derivate la Bursă. Din portofoliul lui fac parte companii precum: Transport Trade Services (TTS), MedLife (M), Transilvania Broker de Asigurare (TBK) şi Sphera Franchise Group (SFG).

„Un subiect abordat în anii precedent este lichiditatea companiilor listate, dar şi prezenţa unui număr mai mare de emitenţi, deci aici aş vedea o principală acţiune din care pot fi clar derivate alte subpuncte care să ne ajute să obţinem aceste obiective. Cum poţi obţine o lichiditate mai bună? Putem să ne concentrăm şi mai mult pe zona investitorilor de retail? Cred că acesta este unul dintre elementele esenţiale.“

La circa 20 de milioane de euro ajunge lichiditatea medie zilnică din 2023 pe segmentul de acţiuni de la Bursă, adică Piaţa Principală şi Sistemul Multilateral de Tranzacţionare (SMT) – piaţa AeRO. în ultimele trei luni, doar şase şedinţe de tranzacţionare au depăşit media anuală, zilele de 15 noiembrie, respectiv 6,15, 20, 27 şi 29 septembrie conform datelor agregate de ZF de la BVB.

„Nu trebuie să fii expert ca să îţi dai seamă că, dacă am avea de zece ori mai mulţi investitori de retail decât acum, lichiditatea ar fi  una total diferită pentru că vorbim de un profil diferit investitorilor instituţionali... Mai sunt şi alte proiecte care trebuie continuate, cum ar fi Contrapartea Centrală, proiect care va aduce instrumente noi, care vor genera lichiditate suplimentară“, adaugă Vlad Deliu.


BVB Arena este programul Bursei de Valori București creat pentru a descoperi și promova companiile antreprenoriale românești de succes. Proiectul dedicat antreprenorilor români, a fost lansat în 2017 și în cele 6 ediții a strâns peste 1.200 de companii nominalizate în program și 20 de companii semifinaliste și finaliste care au folosit instrumentele puse la dispoziție de BVB. Valoarea totală a celor 37 de runde de finanțare de acțiuni și emisiuni de obligațiuni la BVB derulate de cele 20 de companii a depășit suma de 236 milioane de euro.

Companiile finaliste din Program au oportunitatea de a interacționa cu alte companii românești de succes și de a beneficia de programul de mentorat care le oferă informații utile despre elaborarea strategiei de business și accesul la capitalul necesar pentru a-și duce compania la nivelul următor. În final, ele vor face parte din BVB Arena și vor primi recunoașterea pe care o merită.

Înscrie-ți compania pe www.bvbarena.ro sau recomandă-ne o afacere locală în care ai încredere. BVB Arena. Antrenăm capitalul românesc.
O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea
BVB Banca Transilvania Evergent