ZF Deschiderea de astăzi

ZF Deschiderea de astăzi. Ioana Rusu, investitoare: Bursa, împărţită între companii care comunică foarte bine şi companii care nu comunică deloc, unde pare că relaţia cu investitorii nu există. Randamentul portofoliului de anul trecut, minus 8%

06.02.2023, 00:06 Autor: Eduard Ivanovici

O companie listată la Bursă, care are performanţe solide din punct de vedere al fundamentelor, şi-ar putea îmbu­nătăţi evoluţia acţiunilor printr-o comunicare mai bună cu investitorii, spune Ioana Rusu, investitoare la BVB, invitată la ediţia din 3 februarie a emisiunii ZF Deschiderea de Astăzi.

„Avem două extreme: companii care comunică foarte bine şi companii care nu comunică deloc, unde pare că relaţia nu investitorii nu există. Totuşi, aş cumpăra o companie care comunică prost, dar vine anual cu creşteri de profit. Ideal ar fi pentru o companie care stă bine din punct de vedere fundamental să aibă şi o comunicare bună pentru că ar putea să ducă cotaţia puţin mai sus. O comunicare reuşită contează în prin­cipal la o companie cu fundamente bune“, explică Ioana Rusu.

Emisiunea ZF Deschiderea de Astăzi poate fi ascultată de luni până vineri, de la 09:30, pe zf.ro şi paginile de YouTube şi Facebook ale Ziarului Financiar. De asemenea, podcastul este transmis pe platforma de streaming Spotify.

„Cred că vor fi multe companii care îşi vor rata ţintele de profit pentru anul acesta. În funcţie de rezultatele anuale şi probabil cele de la T1/2023, voi vedea ce achiziţii voi face.  Am văzut mereu dividendele ca pe un bonus. Mă interesează profitul şi rata lui de creştere, apoi marja netă şi gradul de îndatorare“, adaugă Ioana Rusu.

Investitoarea a încheiat anul trecut cu un randament al portofoliului de minus 8%, faţă de o depreciere de 11% pe indicele de referinţă BET. La final de 2021, Ioana Rusu avea expunere doar pe două companii listate la BVB: SafeTech (SAFE) şi Purcari Wineries (WINE), vândută aproape de maxime la început de 2022.

„Am avut şi câteva oportunităţi anul trecut. Mă refer aici la achiziţia unor companii bune la preţuri atractive: One United Properties, Norofert şi Arobs. Spre finalul anului am reintrat pe Purcari. De asemenea, am deţinut OMV Petrom şi Fondul Proprietatea, pe care le-am vândut când am avut un randament mulţumitor.“


BVB Arena este programul Bursei de Valori București creat pentru a descoperi și promova companiile antreprenoriale românești de succes. Proiectul dedicat antreprenorilor români, a fost lansat în 2017 și în cele 6 ediții a strâns peste 1.200 de companii nominalizate în program și 20 de companii semifinaliste și finaliste care au folosit instrumentele puse la dispoziție de BVB. Valoarea totală a celor 37 de runde de finanțare de acțiuni și emisiuni de obligațiuni la BVB derulate de cele 20 de companii a depășit suma de 236 milioane de euro.

Companiile finaliste din Program au oportunitatea de a interacționa cu alte companii românești de succes și de a beneficia de programul de mentorat care le oferă informații utile despre elaborarea strategiei de business și accesul la capitalul necesar pentru a-și duce compania la nivelul următor. În final, ele vor face parte din BVB Arena și vor primi recunoașterea pe care o merită.

Înscrie-ți compania pe www.bvbarena.ro sau recomandă-ne o afacere locală în care ai încredere. BVB Arena. Antrenăm capitalul românesc.
O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea
BVB Banca Transilvania Evergent