ZF Deschiderea de astăzi

ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Dorin Boerescu, CEO al 2Performant Network: Vrem să realizăm anul viitor o majorare semnificativă de capital social, având mai multe planuri legate de Bursa de Valori Bucureşti

30.10.2023, 00:05 Autor: Eduard Ivanovici

Grupul 2Performant Network (simbol bursier 2P), liderul pieţei de marketing afiliat din România, intenţionează să apeleze din nou la mecanismele Bursei de Valori în 2024, în contextul în care compania se pregăteşte să încheie anul cu vânzări intermediate în valoare de 150 de milioane de euro, cu 50% peste nivelul înregistrat în 2022, spune Dorin Boerescu, CEO şi preşedinte al consiliului de administraţie al companiei.

„Anul viitor intenţionăm să facem o majo­rare semnificativă de capital social şi avem mai multe planuri legate de piaţa de capital. Anul trecut am fost mult mai concentraţi pe business şi aproape că am luat conştient o pauză în ceea ce priveşte relaţia cu piaţa. Am început din nou să fim prezenţi anul acesta. Am vorbit recent cu Adrian Tănase, directorul general al Bursei de Valori, despre intenţia noastră de a uni mai mult piaţa de capital cu piaţa de tehnologie din România“, afirmă Dorin Boerescu.

Reprezentantul societăţii listate pe piaţa AeRO nu a menţionat însă valoarea opera­ţiunii de majorare de capital. El a fost prezent la ultima ediţie de săptămâna trecută a ZF Deschiderea de Astăzi. Emisiunea este trans­misă zilnic, de la 09:30, pe zf.ro şi paginile de YouTube şi Facebook ale ZF. Podcastul poate fi ascultat pe platforma Spotify.

„Am crescut consistent pe parcursul anului, am depăşit mult mai repede două milioane de vânzări generate. Cât am făcut anul trecut am făcut în primele nouă luni de anul acesta. Am reuşit să aducem nişte dezvoltări foarte importante la platformă, prin care aducem elemente noi de gamificare, care reprezintă abordarea noastră unică la nivel global şi «secretul» succesului nostru până acum”, adaugă CEO-ul.

În T3/2023, compania a intermediat vânzări în propria-i platformă de 33,5 milioane de lei (fără TVA), cu 38% peste nivelul perioadei similare de anul trecut, generând afiliaţilor comisioane de două milioane de euro, plus 31%. Rezultatele au fost obţinute în urma intermedierii a 684.00 de vânzări online, în urcare cu 46% an/an.

În ceea ce priveşte modelul de business, 2P a modificat comisionul de reţea, care se calculează acum ca un procent din valoarea vânzărilor generate, ceea ce va aduce venituri suplimentare pe termen lung, continuă Dorin Boerescu.

„Dacă anul trecut am generat vânzări de 100 de milioane de euro fără TVA pentru magazinele din ecosistemul nostru, anul acesta  vom depăşi trei milioane de vânzări care vor genera peste 150 de milioane de euro. De acum încolo, va fi mai uşor şi investitorilor să calculeze cum cresc veniturile 2Performant, dar fiind că veniturile sunt direct proporţionale cu vânzările pe care le generăm.”

Acţiunile 2P se tranzacţionează în creştere cu 80% de la începutul anului încoace, pe un rulaj de 2,6 milioane de lei, având una dintre cele mai ridicate dinamici de la BVB în acest interval. Evaluată la 32 de milioane de lei, compania este deţinută în proporţie de 32,3% de Dorin Boerescu. Grupul va publica rezultatele aferente primelor nouă luni din an pe 27 noiembrie.

„Creşterile (din T3/2023 – n.r.) s-au întâmplat într-o piaţă din e-commerce care stagnează în România. În cel mai bun caz, creşte cu 10%. Într-o piaţă care ar creşte un pic mai mult decât cea de faţă, abordarea noastră va accelera şi mai mult decalajul dintre noi şi piaţă. Dacă vom avea abateri de la cifra de afaceri, va fi de câteva procente, însă în ambele direcţii”, explică reprezentantul 2P.

 

Alte declaraţii din timpul emisiunii:

Oamenii din digital marketing  din vest sunt, în general, foarte tineri. Cei care au astăzi 30 de ani, fiind pe poziţii bune în digital marketing, fie că sunt clienţi, agenţii sau freelanceri, aveau cinci ani în 1998. Atunci am intrat şi eu în online pentru prima dată, aveam 25 de ani. Diferenţa între generaţiile pre-native digital şi nativii digitali este imensă. Sunt oameni care au crescut cu jocuri, transparenţă, clasamente, cu faptul că dacă omori 100 de inamici primeşti un cufăr. Deci în momentul în care ai realizat o acţiune, obţii o răsplată.

Apropo de transparenţă, ei nu sunt obişnuiţi cu jocurile din culise, care sunt în marea parte a mediului de business. Ei ştiu că, dacă sunt mai buni decât tine, o să facă mai mult, iar chestiunea asta va fi  transparentă şi disponibilă tuturor. Am făcut la 2Performent un sistem care scoate în faţă adevăraţii campioni. Le facem un clasament în funcţie de criteriul de business care este indubitabil corect: numărul de vânzări generate. Ce contează până la urmă la orice buget investit în marketing? Să ajungi la vânzări.

Noi măsurăm cine este capabil să genereze cele mai multe vânzări pentru cele peste 500 de magazine înscrise la noi în reţea, iar ei văd clasamentul actualizat din oră în oră. Avem alte concursuri pe rata de conversie, care este iarăşi un indicator extraordinar de important în eficienţa companiilor de marketing. Iar cine are cea mai mare rată câştigă un premiu şi, mai mult decât atât, vede tot ecosistemul că el este cel mai bun din punctul acesta de vedere.

Cumva, îi „păcălim” să devină mai buni la meseria lor, ceea ce le aduce beneficii, cât şi sistemului şi lui 2Performant. Platforma este găzduită în cloud, pe serverele Amazon din Frankfurt din 2016. Toată echipa 2P lucrează remote.

Este un produs de neînţeles pentru piaţa din România în 2008-2010. Am pornit de la o cifră de afaceri de 10.000 de euro în 2009 la 10 milioane de euro.

 


Devino investitor la bursă. Este simplu să investești la Bursa de Valori București. Peste 20 de brokeri îți stau la dispoziție pentru a-ți deschide un cont de tranzacționare. Este primul pas pentru a cumpăra sau vinde acțiuni ale companiilor listate la bursă. Află mai multe pe www.bvb.ro/devinoinvestitor.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea
BVB Banca Transilvania Evergent