ZF Deschiderea de astăzi

ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Cristian Tudorescu, investitor: Nu ştiu dacă oferta Hidroelectrica s-ar ridica la 2 mld. euro. La 1 mld. euro, eforturile ar fi pe jumătate zădărnicite, însă cred că IPO-ul va ajunge totuşi la 1,5 mld. Euro

20.06.2023, 00:05 Autor: Eduard Ivanovici

Investitorul nu şi-a vândut din deţineri pentru a subscrie la ofertă.

Unul dintre avantajele ofertei publice de vânzare de acţiuni (IPO) Hidroelectrica constă în potenţială încadrare a Bursei locale în indicii de piaţă emergentă ai MSCI, un factor esenţial în acest sens constând în free floatul (acţiuni libere la tranzacţionare) de după listarea propriu-zisă la Bursa de Valori Bucureşti, spune Cristian Tudorescu, investi­tor şi cofondator al comunităţii Investors Club, invitat la prima ediţie de săptămâna aceasta a ZF Deschiderea de Astăzi.

„M-aş bucura ca oferta să ajungă la 2 mld. euro, dar nu ştiu dacă se ajunge acolo pentru că ar trebui să ai subscrieri de cinci-şase mld. Pe de altă parte, n-aş vrea să fie de 1 mld. euro pentru că eforturile ar fi pe jumătate zădărnicite întrucât sperăm la acea încadrare la statutul de piaţă emergentă în indicii MSCI. Unul dintre criterii spune că free floatul ar trebui să fie de 1,1-1,2 mld. dolari/euro. Mi-ar plăcea şi cred că piaţa s-ar încadra la mijloc, deci oferta ar putea fi de 1,5 mld. euro. Este o speranţă şi mai puţin o certitudine“, susţine Cristian Tudorescu.

În T1/2023,  „perla“ energiei româneşti a raportat un profit net de 1,7 mld. lei, în creştere cu 33,8% faţă de T1/2023, o marjă de profit netă de 52,7%, în urcare cu un punct procentual, la venituri din exploatare de 3,3 mld. lei, plus 31,3% faţă de aceeaşi perioadă de anul trecut.

Activele totale erau de 27,5 mld. lei, capitalurile proprii de 23,3 mld. lei, datoriile totale de 4,2 mld. lei, iar numerarul ajungea la 1,2 mld. lei.

„Am o rezervă de cash pe care o voi lua în considerare în momentul în care voi vedea detaliile ofertei. În funcţie de cum iese această ofertă, îmi voi calibra şi eu lucrurile. Însă nu am vândut din alte deţineri strict pentru a subscrie“, continuă investitorul.

 

Ce a mai declarat Cristian Tudorescu în timpul emisiunii din 19 iunie

Nu am făcut foarte multe mişcări în portofoliu în ultima vreme. Am expuneri pe câteva acţiuni de la Bursa de Valori Bucureşti şi de pe piaţa americană. Ce vedem pe piaţa românească este că antreprenorii, investitorii şi brokerii aşteaptă. Deja s-a întins coarda aşteptării privind oferta Hidroelectrica, probabil în cursul acestei săptămâni vom vedea un prospect. Lumea este setată pe a doua jumătate a lunii iulie; mi-e greu să zic că s-ar şi închide, dar cred că ar putea demara atunci această ofertă.

Este bine că se întâmplă, dar piaţa mai are şi alte valenţe, deci n-ar trebui să ne uităm la un singur emitent. Mă distanţez un pic de toate aceste superlative pentru că vreau să privesc cât se poate de obiectiv oportunitatea de a intra sau nu în ofertă.

Îmi pun întrebarea dacă nu cumva în 2023 suntem în zona unui profit maxim al Hidroelectrica. La Nuclearelectrica şi-au bugetat profit în scădere. Desigur, n-a început încă acea scădere, au profit bun în primul trimestru. La fel este şi cazul Petrom, chiar dacă este în alt segment. îmi pun întrebarea dacă, în zona de energie, Hidroelectrica este printre ultimele companii cărora le scade profitul.

Anul acesta putem vedea un profit net de cinci miliarde de lei, dar la anul putem vedea un profit de patru miliarde de lei care, la preţurile de acum, ar părea relativ mare. De aceea, cumpărătorii vor cere probabil un discount.

 


BVB Arena este programul Bursei de Valori București creat pentru a descoperi și promova companiile antreprenoriale românești de succes. Proiectul dedicat antreprenorilor români, a fost lansat în 2017 și în cele 6 ediții a strâns peste 1.200 de companii nominalizate în program și 20 de companii semifinaliste și finaliste care au folosit instrumentele puse la dispoziție de BVB. Valoarea totală a celor 37 de runde de finanțare de acțiuni și emisiuni de obligațiuni la BVB derulate de cele 20 de companii a depășit suma de 236 milioane de euro.

Companiile finaliste din Program au oportunitatea de a interacționa cu alte companii românești de succes și de a beneficia de programul de mentorat care le oferă informații utile despre elaborarea strategiei de business și accesul la capitalul necesar pentru a-și duce compania la nivelul următor. În final, ele vor face parte din BVB Arena și vor primi recunoașterea pe care o merită.

Înscrie-ți compania pe www.bvbarena.ro sau recomandă-ne o afacere locală în care ai încredere. BVB Arena. Antrenăm capitalul românesc.
O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea
BVB Banca Transilvania Evergent