ZF Cum creștem industria alimentară românească

ZF/Scandia Cum creştem industria alimentară românească. Cum alimentăm fabricile de alimente cu personal: majorarea salariilor, mai multe şcoli profesionale şi creşterea brandului de angajator ar putea acoperi penuria de angajaţi

27.02.2023, 00:07 Autor: Mădălina Dediu Panaete

ZF a început o nouă campanie editorială, susţinută de Scandia Food, prin care îşi doreşte să prezinte businessurile din industria alimentară, situaţia unităţilor de producţie, dar şi nivelul exporturilor şi importurilor de produse agroalimentare.

Producţia locală de alimen­te, care reuneşte peste 12.000 de firme cu mai bi­ne de 151.000 de angajaţi, duce în continuare lipsă de angajaţi deşi din iunie 2022 a be­neficiat de creşterea salariului minim garantat care a condus mai departe la majorări importante de salarii.

Salariul minim brut a fost stabilit la 3.000 de lei, ceea ce s-a văzut mai departe în statisticile privind evoluţia salariilor. Astfel, câştigul mediu net lunar al unui angajat din industria alimentară a ajuns în decembrie 2022 la 3.593 de lei, faţă de puţin peste 2.500 de lei lunar în ianuarie acelaşi an, conform datelor de la Institutul Naţional de Statistică (INS) analizate de ZF. Comparativ, salariul mediu net în economie era în decembrie de 4.398 de lei, deci decalajul dintre câştigurile din industria alimentară şi media naţională continuă să fie mare deşi s-a mai redus.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Scandia