ZF CEO Strategy

ZF CEO Strategy. Marian Bălan, CEO al Instore Power Provider: Am investit constant în oameni talentaţi şi în tehnologie, aceste elemente ne permit să creştem şi să atacăm noi pieţe. Instore Power Provider este o companie de retail marketing cu afaceri de 170 mil. lei şi 2.500 de angajaţi

22.11.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Compania vrea să ajungă la afaceri de 200 mil. lei şi să se extindă în afara ţării.

Instore Power Provider (IPP), o companie de retail marketing înfiinţată de Ionuţ Corniciuc, prezentă de 17 ani pe piaţa locală, cu afaceri de aproape 170 milioane lei şi peste 2.500 de angajaţi, are în plan să se extindă pe alte pieţe din regiune. Creşterea constantă a companiei s-a datorat investiţiilor făcute de-a lungul timpului în oameni şi tehnologie, spune Marian Bălan, CEO al Instore Power Provider (IPP), în cadrul emisiunii CEO Strategy, un proiect realizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu ING Bank.

„Am ales să investim în oameni, în dez­voltarea capabilităţilor lor, avem nevoie de oameni talentaţi. Oamenii talentaţi şi tehno­logia sunt elementele care ne asigură capaci­tatea de a fi agili, eficienţi şi de a ne adapta constant cerinţelor şi trendurilor din piaţă“, spune Marian Bălan.

Compania are în plan să îşi extindă activi­tatea pe pieţele din regiune, către Bulgaria, Un­garia, Grecia şi în Balcani. Astfel de extin­deri pot fi făcute doar dacă există o claritate din partea echipei de management către angajaţi, iar CEO-ul vine cu un plan concret.

„Trebuie să ai un plan concret şi să existe transparenţă şi integritate. Rolul unui CEO este să se asigure că toată lumea din manage­ment este aliniată şi că informaţia este dată mai departe. Toţi oamenii dintr-o companie au nevoie de două ingrediente de bază ca să performeze, anume claritate, să ştie exact ce se aşteaptă de la ei, şi să aibă toate instrumentele necesare să îşi facă treaba“, explică CEO-ul IPP. El precizează faptul că toţi membrii echipei de management trebuie să reprezinte un exemplu pentru angajaţi, pentru că astfel angajaţii vor fi oglinda echipei de management.

„Dacă tu vrei să ai o echipă care să fie punctuală şi disciplinată, iar tu întârzii tot timpul la întâlniri, nu este exact ce ar trebui să transmiţi oamenilor“, precizează el.

Compania a avut anul trecut afaceri de aproape 170 milioane lei, iar estimările pentru anul acesta sunt că va atinge afaceri de circa 200 mil. lei.

IPP are un portofoliu format din peste 75 de clienţi printre care Vodafone, Samsung, PepsiCo, Lactalis, Heineken, Ursus şi alţii. Compania are cinci divizii de sales support services, outsourcing, retail data monitoring şi in-store media. Cifra de afaceri este generată în proporţie de 82% de serviciile de sales support şi outsourcing, însă Marian Bălan spune că celelalte trei divizii au un potenţial mare de dezvoltare pe piaţa locală.

„In-store media are mult potenţial. Comunicarea cu shopper-ul în magazin este foarte eficientă. Circa 70% din decizia de cumpărare se ia în magazin, dacă tu ai comunicat eficient de-a lungul călătoriei pe care o are un cumpărător în magazin, şansele de a transforma comunicarea într-o vânzare sunt foarte mari“, explică Marian Bălan.

Principala preocupare a directorului general IPP, în această perioadă, este de a ţine costurile sub control, ţinând cont de modificările fiscale ce afectează direct mediul de afaceri şi de inflaţie.

„Principala resursă pe care o punem noi prin serviciile pe care le oferim partenerilor sunt oamenii şi automat costurile trebuie să fie foarte reduse pentru că eficienţa ţine foarte mult de managementul acestor costuri. Ţinând cont că avem partea de creşteri salariale şi avem parte şi de modificări legislative, nu mereu e cel mai uşor să găseşti soluţia optimă. Credem cu tărie că oamenii motivaţi vor fi cei care vor ajuta un business să crească“, spune el.

La nivelul pieţei, spune el, se resimte scăderea volumelor de consum. Volumul consumului în FMCG are o scădere de circa 2,7% pe piaţa locală, însă sunt pieţe din Europa cu căderi mai abrupte.

„Oamenii vin mai des la cumpărături, cumpără cantităţi mai mici, dar s-au orientat de la premium către categoriile de preţuri mai mici. Am rămas totuşi atenţi la ce cumpără, tendinţa este de a se orienta tot mai mult către produsele sănătoase“, spune el.

IPP îşi propune ca anul viitor să se concentreze pe eficienţă astfel încât să ajungă la afaceri de 250 milioane lei şi să îşi păstreze profitul.

Învățam împreună din experiențele și poveștile oamenilor de afaceri care conduc companii de succes.
ING este alături de ei, de antreprenori și companii din mediul de afaceri românesc cu soluții de banking și mai și.
Mai exact, pe lângă produse și servicii bancare, oferim consultanță personalizată, expertiză sectorială și sprijin pentru dezvoltarea practicilor sustenabile.