ZF CEO Strategy

CEO Strategy, un proiect Ziarul Financiar şi ING Bank. Adrian Bodomoiu, director general al Wizrom: Ne uităm la posibilitatea de a achiziţiona companii de pe piaţă. Ne aflăm în discuţii cu câteva companii. Sperăm să finalizăm o tranzacţie anul acesta

21.02.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Compania a avut o creştere de 20% a cifrei de afaceri faţă de anul anterior, când veniturile companiei au fost de circa 6,7 milioane euro.

Producătorul de software Wizrom are extinderea companiei prin achiziţionarea altor jucători din piaţă. Adrian Bodomoiu, directorul general al Wizrom, spune că a început un proces de selecţie şi se află deja în discuţii cu câteva companii pentru finalizarea unei tranzacţii.

„Oricât am încerca să creştem organic, nu este suficient. Ne uităm şi la posibilitatea de a achiziţiona companii din piaţă. Am deschis un proiect în care lucrăm cu un consultant specializat în M&A şi suntem în proces de selecţie, ne uităm la câteva companii, ne aflăm în discuţii, sperăm să finalizăm o tranzacţie anul acesta“, spune Adrian Bodomoiu în cadrul emisiunii CEO Strategy, un proiect Ziarul Financiar şi ING Bank.

Compania este activă pe piaţa lo­cală de aproape trei decenii şi dez­voltă şi furnizează softuri de HR, salarizare, con­ta­bilitate şi gestiune, automatizări în vânzări, producţie şi Business Intelligence (BI). Compania are birouri la Bucureşti şi la Cluj. În 2022, ultimul an pentru care există date publice, com­pania a avut afaceri de 6,7 mil. euro.

Adrian Bodomoiu spune că anul 2023 a fost unul bun pentru companie, care a încheiat anul cu o creştere de aproape 20% a veniturilor. „Creşterea s-a datorat şi unor creşteri pe anumite seg­mente de piaţă, cum a fost zona ser­vi­ciilor, care creşte de câţiva ani destul de frumos, firmele de con­struc­ţii, fir­me­le de producţie, care investesc foarte mult în automatizare“, explică el.

Adrian Bodomoiu spune că majorarea preţurilor a constribuit foarte puţin la această creştere.

Cifra de afaceri mai mare de anul trecut a venit, în primul rând, din numărul de proiecte mai mari de care s-a ocupat compania.

Cu toate că Wizrom a avut o creştere, executivul companiei spune că schimbările legislative au fost principala provocare a anului 2023.

„Modificările legislative au trebuit implementate din mers, nu a fost foarte mult răgaz să le pregăteşti, să le testezi.“

În 2023, compania a investit şi în optimizarea soluţiei MyWiz, o platformă online pentru contabilitatea şi managementul companiilor mici dezvoltată de companie la începutul anului trecut.

Wizrom are un portofoliu de circa 2.000 de clienţi, companii care provin din distribuţie, producţie şi servicii, atât firme mari, cât şi IMM-uri. De asemenea, compania a lucrat la mai multe proiecte pentru entităţi din afara ţării.

„Ne-am orientat şi către o piaţă nouă, IMM-urile, care a fost puternic afectată de schimbările legislative şi de taxe. Ne-am gândit cum să facem să le punem la dispoziţie un instrument prin care să poată şi ei beneficia de avantajele tehnologiei, la costuri pe care să şi le permită“, adaugă el.

Estimările pentru anul acesta sunt de o creştere double digit, pentru nu la fel ca anul trecut, însă Adrian Bodomoiu se aşteaptă la o creştere de peste 10%.

„Începutul anului a fost unul bun, noi suntem pregătiţi să continuăm ritmul de creştere şi pentru 2024“, precizează el.

Compania are în plan, pe termen mediu, să îşi crească numărul de clienţi. Ultimii ani au schimbat modul de lucru al executivului, dacă înainte îşi seta obiectiva pe termen lung, acum planurile se întind doar pe termen mediu, adică pe trei ani.

„De când este Wizrom pe piaţă am trecut prin multe perioade dificile. Mereu găsim o tactivă să trecem peste turbulenţe, iar cel mai important este să fim foarte bine informaţi, să stăm în permanenţă de vorbă cu clienţii, cu furnizorii, cu angajaţii în aşa fel încât să înţelegem care sunt lucrurile care îi afectează pe ei şi să găsim împreună soluţiile cele mai potrivite“, explică Adrian Bodomoiu.

Piaţa de IT este una foarte concurenţială din perspectiva găsirii forţei de muncă, pentru a rezolva o astfel de problemă, Adrian Bodomoiu a apelat la o strategie care s-a dovedit a fi de succes.

„Am căutat să ne orientăm în afara specialiştilor din IT, să mergem pe zona de profesionişti din domeniul de activitate în care lucrăm noi şi care vor o schimbare de carieră. E foarte important ca atunci când ne ducem alături de clienţii noştri să vorbim limbajul lor de business şi nu în termenii tehnici din IT în aşa fel încât să implementăm soluţiile noastre“, adaugă el.

 

Strategiile lui Adrian Bodomoiu ca CEO:

Planificarea obiectivelor companiei pe termen mediu, adică pe trei ani.

Găsirea forţei de muncă în sectoarele în care activează clienţii şi nu în piaţa de IT. Cel mai important este ca angajatul să înţeleagă procesele de business.

Dezvoltarea companiei prin creşterea portofoliului de clienţi şi prin achiziţia unor jucători din piaţă.

În vremuri tulburi, cel mai important lucru este calibrarea nevoilor clienţilor, ale angajaţilor şi ale companiei pentru a găsi soluţiile potrivite pentru depăşirea periaodelor dificile.

Învățam împreună din experiențele și poveștile oamenilor de afaceri care conduc companii de succes.
ING este alături de ei, de antreprenori și companii din mediul de afaceri românesc cu soluții de banking și mai și.
Mai exact, pe lângă produse și servicii bancare, oferim consultanță personalizată, expertiză sectorială și sprijin pentru dezvoltarea practicilor sustenabile.