ZF Bankers 2021

ZF Bankers 2021. Radu Gheţea, preşedinte CA, Libra Internet Bank: Băncile cer de peste 20 de ani să primească feedback de la Oficiul de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor pe raportările de tranzacţii suspecte

07.09.2021, 18:45 Autor: Alex Ciutacu

Costul operaţional reprezintă circa jumătate din dobânda practicată de băncile din piaţa locală, care include costuri de reglementare, raportare şi conformitate.

Băncile din piaţa locală cer deja de două decenii să primească feedback de la Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB) în urma raportărilor de tranzacţii suspecte, întrucât lipsa acestuia generează situaţii incomode în relaţia cu clienţii, a explicat Radu Gheţea, preşedintele consiliului de administraţie al Libra Internet Bank, în cadrul evenimentului ZF Bankers Summit 2021, care s-a desfăşurat la începutul lunii iulie.

„Este foarte bine că facem raportările la ONPCSB, dar noi băncile cerem de cel puţin 20 şi ceva de ani să existe şi un feedback din partea lor. Când facem o raportare de tranzacţie suspectă aşteptăm de cele mai multe ori cu clientul la ghişeu şi nu ştim ce să îi spunem pentru că nu există feedback din partea cealaltă“.

Totodată, Gheţea este de părere că „trebuie să discuţi cu clientul şi să fii politicos“, întrucât nu ştii dacă respectiva tranzacţie chiar este una suspectă sau clientul doar va trece printr-o procedură standard. „Aici lucrurile trenează de mult timp şi în nume personal consider că această problemă trebuie reanalizată la nivelul Oficiului (ONPCSB - n.red.), cu comunitatea bancară şi BNR la un loc.“