ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Vlad Miriţă, cofondator, Moşia Chindia: Agroturismul din România are potenţial de creştere, dar trebuie să contextualizăm, să vedem unde sunt destinaţiile

06.08.2021, 00:06 Autor: Ramona Cornea

„Noi avem peisaje foarte frumoase, avem o istorie foarte frumoasă, o gastronomie destul de ofertantă şi nişte produse locale de calitate. Eu cred că pe aceşti piloni trebuie să se construiască, trebuie tineri cu pasiuni şi cu viziune.“

Agroturismul din România mai are loc de creştere, are poten­ţialul să se dezvolte, însă antrepre­norii care vor să intre în acest sector trebuie să aibă viziune, să studieze piaţa şi să caute cele mai bune destinaţii, crede Vlad Miriţă, co-fondator al businessului Moşia Chindia, o fermă de animale crescute prin păşunare situată lângă Târgovişte.

„În România, în ultimii 10 ani a fost un boom al investiţiilor în pensiuni. S-a investit mult nepotrivit sau fără o minimă pregătire în ceea ce priveşte acest domeniu. Acest lucru a lăsat nedescoperită o mare parte din acest potenţial. Noi avem peisaje foarte frumoase, avem o istorie foarte frumoasă, o gastro­nomie destul de ofertantă şi nişte produse locale de calitate. Eu cred că pe aceşti piloni trebuie să se construiască, trebuie tineri cu pasiuni şi cu viziune, să fie întrebaţi arhitecţi în zona de aspect şi să se asigure un confort suficient în unităţile respective. Trebuie să fim atenţi la detalii pentru că acestea fac diferenţa“, a declarat Vlad Miriţă în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transil­vania şi Profi.

Mai mult, crede el, o oportunitate importantă pentru dezvoltarea secto­rului de agroturism din România o reprezintă tinerii antreprenori care au călătorit şi au văzut exemple de afaceri pe care ar putea să le implementeze în ţară.

„Trebuie să contextualizăm, să vedem unde sunt destinaţiile. Pe de altă parte, trebuie să vedem şi ce avem noi. Finanţările care vin de la Uniunea Europeană sau de la stat ajută, consultanţii ajută, toate aceste proptele pentru un business nou ajută, dar locomotiva în un business este antreprenorul, vizionarul. Avem potenţial foarte mare, este o chestiune de pasiune. O oportunitate serioasă este că avem foarte mulţi tineri care au fost şi au călătorit în străinătate, avem pământ, avem destinaţii. Sunt optimist, cred că sunt tineri care au sete de succes, au viziune, au competenţă“, a adăugat antreprenorul.

Vlad Miriţă spune că a avut vizitatori în fermă până acum, iar planurile de dezvoltare ale afacerii sale includ şi construirea unei capacităţi de cazare.

„Am avut vizitatori, avem în continuare. Împreună cu Dan Cârstea, partenerul meu, am pus ca obiectiv să ajungem la ziua în care să putem să trăim noi în fermă cu totul, cu copii, cu familie, dar să oferim şi această experienţă celor care vor să vină. Am stabilit ca în viitor, pe termen mediu, să ajungem şi în punctul în care să avem o unitate de cazare în fermă.“

Despre asocierea cu alţi antreprenori, Miriţă spune că ar putea ajuta în dezvoltarea businessurilor, însă asocierea ar trebui făcută pe criterii de competenţă şi ar tratată foarte serios.

„Da, asocierea ar ajuta, dar este bine să ne alegem partenerii cu atenţie, să comunicăm foarte bine, să avem un set de valori comune. Cel mai important lucru este să ne asociem pe criterii de competenţă, să ne completăm cumva. Asocierea este o abordare foarte sănătoasă“, a concluzionat el.

Afacerea Moşia Chindia a fost fondată în anul 2010 pentru a acoperi nevoile familiei Miriţă, dar interesul pentru carnea animalelor crescute prin păşunare a dus la dezvoltarea businessului şi la asocierea lui Vlad Miriţă cu antreprenorul Dan Cârstea.

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny