ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Sterian Bratu, Crama Bratu: Studiem intern programul Agro IMM Invest. Avem experienţă în acest sens, pentru că atât plantaţia de viţă-de-vie, cât şi crama le-am făcut cu fonduri europene

10.05.2021, 00:05 Autor: Florentina Niţu

Sterian Bratu, oenolog în cadrul Cramei Bratu din localitatea Odaia Manolache, judeţul Galaţi, care şi-a început activitatea în 2020, în plină pandemie de COVID-19, spune că este important ca micii producători să investească în promovarea produselor, mai ales la început, când scot produse noi pe piaţă. Astfel, Crama Bratu îşi propune să acceseze un credit prin programul Agro IMM Invest pentru a investi în marketing şi dezvoltare.

„Avem în studiu, intern, programul Agro IMM Invest. Avem experienţă în acest sens, pentru că atât plantaţia de viţă-de-vie, cât şi crama le-am făcut cu fonduri europene”, a spus Sterian Bratu, oenolog în cadrul companiei Prestatorul, care operează Crama Bratu, la emisiunea ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania, Microsoft România şi Penny.

Prin Agro IMM Invest, ajutorul de stat acoperă plata dobânzii datorate de beneficiari pe o perioadă de 8 luni de la data acordării creditului, precum şi valoarea integrală a comisionului de administrare şi a comisionului de risc datorat pe întreaga durată de derulare a creditului garantat.

Compania Prestatorul este deţinută de antreprenorii Adrian Bratu, Neculai Bratu, Petrică Bratu şi Marinică Bratu, potrivit Confidas.ro, platformă de analiză financiară a firmelor. Ea a fost înfiinţată în anul 2000, activitatea principală fiind de cultivare a cerealelor, sector puternic afectat anul trecut de seceta pedologică. Plantanţia de viţă-de-vie a fost înfiinţată în urmă cu mai puţin de cinci ani, pe o suprafaţă de 45 de hectare, unde cultivă soiurile Merlot, Fetească Neagră, Fetească Regală, Sauvignon Blanc, Muscat Ottonel, Riesling Italian, Pinot Gris, Chardonnay, conform informaţiilor de pe site-ul companiei. Vinurile au certificare ca IG (indicaţie geografică) „Dealurile Moldovei”.

„Producem vin cât să acoperim toată piaţa locală (Galaţi – n. red.), dar încet, încet începem să intrăm şi în magazine cu specific tradiţional.

„(...) Pentru a ajunge să exportăm cred că ar trebui să ne unim forţele în asociaţii şi să investim în marketing şi în imaginea vinului, pentru că potenţial avem ca ţară, dar nu speculăm”, a mai spus Sterian Bratu.

România a produs în 2019 circa 4,9 milioane de hectolitri de vin şi numai 5-6% din volum a fost exportat, însă procentul ar putea creşte prin asociere, crede Bratu.

„Individual este foarte complicat să vindem. Dar putem să ne unim şi să vindem atât în cont propriu, cât şi sub un brand comun, după modelul franţuzec. Acolo sunt asociaţii micuţe şi vând sub acelaşi brand, dar şi separat. Astfel, împreună, putem să asigurăm exportul”, a menţionat oenologul, adăugând că încă mai este loc de noi crame pe piaţă, în special în judeţul Galaţi.

Compania Prestatorul a avut în 2019, ultimul an pentru care există date disponibile, venituri de aproape 14 milioane de lei, în creştere cu 8% faţă anul precedent, un profit de 1,1 milioane de lei şi un număr mediu de 44 de angajaţi, arată datele publice.

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny