ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Roxana Ana, Velvet Winery: Am deschis o sală de degustare şi prezentare a vinului şi pentru următoarele luni weekendurile sunt ocupate aproape în întregime

02.08.2021, 11:45 Autor: Florentina Niţu

Roxana Ana, director de marke­ting al Velvet Winery, un concept de cramă tip boutique, situată în regiunea viticolă Dealu Mare, podgoria Tohani, spune că iubitorii de vin nu îşi mai doresc doar să comande sau să cumpere dintr-un magazin fizic o sticlă ce conţine licoarea lui Bachus, ci vor o experienţă completă. Astfel, Velvet Winery a deschis la mijlocul acestui an o sală de degustare şi prezentare a vinului, iar cererea este neaşteptat de mare.

„În urmă cu două luni am deschis o sală de degustare şi de prezentare a vinurilor în mijlocul viţei-de-vie şi ne bucurăm de un succes neaşteptat de mare. Avem foarte multe solicitări, iar pentru următoarele luni weekend-urile sunt aproape în întregime ocupate“, a afirmat Roxana Ana, director de marketing al producă­torului de vin Velvet Winery, în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transil­vania şi Profi.

În 2020, în plină pandemie, producătorul de vinuri a fost prezent doar în mediul online, apoi a mers către canalul HoReCa şi în prezent uşor, uşor se îndreaptă către retail, explică directorul său de marketing. Roxana Ana adaugă că în timpul stării de urgenţă din 2020 a existat un focus foarte puternic pe mediul online şi în acest moment clienţii se întorc la reţelele de retail, pe de o parte, dar caută şi încep să se orienteze direct şi spre crame. „Încep să viziteze cramele, să achiziţioneze direct de la crame, este un trend evident în această direcţie“, întăreşte ea.

Consumatorii caută să-şi satisfacă curiozitatea şi să afle mai multe informaţii despre vinul pe care îl consumă, a mai spus Roxana Ana. Mai mult, ea afirmă că aceştia sunt mai interesaţi, în ultima perioadă, de vinuri bio şi de producători care au crame tip boutique, iar în ceea ce priveşte vinul tendinţa de consum este spre vinul sec, spumant, fresh, uşor de băut, cu nivel de alcool scăzut. „În plus, am observat că a început să scadă segmentul de vârstă al consumatorului“, adaugă ea.

Roxana Ana crede că noile tendinţe s-au conturat şi datorită emancipării consumatorului de vin şi nevoii de a se educa.

„Încep să pună preţ mult pe calitate şi mai puţin pe cantitate“, susţine ea.

„Clienţii şi consumatorii vor să vină acasă la producători, să vadă procesul de vinificaţie, să vadă de unde şi cum sunt cultivaţi strugurii şi să se bucure de o experienţă dincolo de eticheta pe care sticla de vin. Totodată, vin de la crame să nu doar să deguste, ci şi să se informeze, să afle mai multe mai multe despre acest segment de piaţă“, explică aceasta.

Pentru un grup de 6-14 persoane, degustarea a patru vinuri costă 50 lei/persoană, iar degustarea a şase vinuri costă 70 lei/persoană, în timp ce pentru grupuri de peste 14 persoane, preţul scade până la 45, respectiv 65 lei/persoană, potrivit datelor de pe site-ul companiei. De asemenea, clienţii pot face picnic în vie, iar pentru un grup de patru persoane, un pachet standard costă 160 de lei, iar unul premium costă 200 de lei.

În 2020, compania Velvet Winery a avut o cifră de afaceri de 440.000 de lei şi o pierdere dublă faţă de venituri, potrivit datelor publice. Cel mai bun an din istoria sa a fost 2018, când s-a apropiat de primul milion de lei, însă din 2015, anul înfiinţării, până anul trecut nu a raport niciodată profit.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny