„Nu o firmă, două sau trei, ci 100 de firme trebuie să ajungă în supermarketuri, pentru că acolo se vând majoritatea alimentelor. Ca producători, trebuie să ne asociem şi să vindem organizat, pentru că numai aşa românii pot mânca legume româneşti şi vara şi iarna.“
Nesiguranţa pieţei de desfacere este unul dintre impedimentele pentru care multe din cele peste 1.700 de firme producătoare de legume produc în cantităţi limitate, nu se extind rapid sau deloc ori nu trec de la producţie la procesare. Astfel, una dintre concluziile ediţiei din 24 ianuarie a emisiunii ZF Agropower a fost ca Ministerul Agriculturii să devină un liant în relaţia dintre producători, în special cei mici, şi reprezentanţii din comerţul modern, ca ei să-şi poată expune marfa acolo şi să fie stimulaţi să crească şi să păstreze o producţie constantă, nu doar în sezon.
„Ideea pe care i-o voi propune ministrului agriculturii (Adrian Chesnoiu – n. red.) ar fi ca prin intermediul ministerului de resort să existe o colaborare între cooperative, asociaţii sau grupuri de producători şi reţelele de supermarketuri, ca toţi mici producători să-şi regăsească produsele la raft. Altfel, este greu pentru cei mici. Ne este greu nouă cu 3.500 de hectare de legume să vindem“, a spus Ionuţ Lăscaie, preşedinte al cooperativei agricole de la Lunguleţu, formată din 855 membri din 7 judeţe.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE