ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Gica Neamţu, Pofta Focului: Suntem pe ultimii metri cu accesarea fondurilor UE pentru dezvoltarea producţiei, depozitare şi marketing, proiecte de 250.000 de euro

13.10.2021, 00:05 Autor: Florentina Niţu

Pofta Focului, un business care realizează produse tradiţionale, pre­cum zacuscă, dulceaţă sau compot cu materii prime româneşti, pornit în urmă cu şapte ani de Gica Neamţu, de pro­fesie inginer construc­tor, vrea să îşi crească de câteva ori producţia, dar şi spaţiul de depo­zitare, astfel încât pe termen mediu sau lung să iasă direct la export.

„Cred că o firmă este bine să crească organic, sustenabil. La nivelul firmei mele am trecut de la micro­managementul fondatorului care le ştie pe toate şi le face pe toate la un macromanagement, delegând pe zo­nele de producţie şi investiţii pe fiul şi nora mea, aripa tânără din firmă. Fiul meu se ocupă de acce­sarea fon­durilor euro­pene, unde suntem pe ultimii 10 metri cu un proiect, iar par­tea de pro­ducţie nora mea care şi-a luat rolul în serios şi îmi aduce efi­cienţă“, a spus Gica Neamţu în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect sus­ţinut de Banca Transil­vania şi Profi.

Iniţial, compania II Gica Neamţu, care deţine brandul Pofta Fo­cului, a fost înfiinţată după o in­vestiţie de 40.000 de euro, iar în 2020 a avut o cifră de afaceri de 330.000 de lei (circa 65.000 de euro).

Anul trecut, an­treprenoarea din spa­tele busi­nessu­lui Pofta Focului spu­nea că doreşte să crească pro­ducţia de trei ori. 

„Sperăm ca până la sfârşitul lunii octombrie să putem depune caietul tehnic pentru proiectul privind dez­voltarea producţiei, creşterea spa­ţiului de depozitare şi investiţii mar­keting. În acest moment, ne gândim să accesăm 250.000 de euro pe fiecare proiect, dar trebuie să mă gândesc dacă sunt eligibilă pentru ambele proiecte. Aş vrea să fac un parte­neriat strategic cu unul dintre furni­zorii de fructe şi legume cu care cola­borez“, a mai spus Gica Neamţu.

Ea a adăugat că în acest moment se focusează pe rulajul rapid al banilor, imagine, producţie şi delegare de autoritate, pentru că „astfel văd lucrurile operaţionale şi productive“.

În prezent, compania vinde în magazine tradiţionale, în băcănii, în peste 50 de locaţii din Bucureşti şi Iaşi, dar şi în alte peste 20 din ţară. De asemenea, antreprenoarea a fost contactată de distribuitori din România care activează pe pieţele din Belgia şi Germania, iar produsele sunt comercializate acolo indiect.

„Mă gândesc la exporturi directe, pentru că dispare de pe lanţ o verigă - distribuitorul - şi se reflectă în preţul final al produsului. (...) Cu cât se întorc mai repede banii din producţie şi cu cât mai repede accesezi la bani din fonduri europene, credite bancare ori ai investitori, fireşte, creşti. Dacă nu accesezi, creşti mai încet sau stagnezi“, a afirmat Gica Neamţu.

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny