ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Gabriel Ioan, cofondator al Fabricii de Fum: Am dori să ne dezvoltăm şi să facem şi export

14.10.2021, 00:05 Autor: Florentina Niţu

Fabrica de Fum, un producător artizanal de produse pe bază de carne din Iaşi, cu afaceri de aproape 1 milion de lei anul trecut, vrea să investească într-o linie nouă de ambalare pe termen mediu, pentru a-şi eficientiza busi­nessul şi ia în calcul desfacerea pe pieţele din străinătate.

„Suntem o firmă mică şi, mo­mentan, desfacerea este pe piaţa locală din Iaşi şi în alte oraşe din ţară. Am dori să ne dezvoltăm şi să facem şi export, pentru că pro­dusele sunt acreditate de Mi­nis­terul Agriculturii şi sunt produse tipic româneşti, care ar putea să ne reprezinte şi în afară. Acum, ne axăm pe lărgirea portofoliului“, a spus Gabriel Ioan, cofondator al businessului Fabrica de Fum.

Gabriel Ioan mai spune că se gân­desc la nivel de companie să acceseze fonduri europene pentru dezvoltare şi speră să primească consiliere din partea autorităţilor pentru a putea să penetreze piaţa externă mai uşor.

În prezent, compania nu poate să exporte produsele, deoarece din cauza epidemiei de pestă porcină africană din România, producătorii locali nu pot exporta carne sau produse din carne românească. „Acum sunt anumite restricţii în domeniul nostru şi chiar şi aşa ar trebui să investim într-un nou spaţiu de producţie, căci actualul nu se supune normelor UE.“

Antreprenorul din spatele Fabrica de Fum mai spune că pentru a creşte IMM-urile din agricultură şi a vinde la nivel naţional şi, ulterior, internaţional ar trebuit investit într-un domeniu mai vast şi anume în învăţământ. „Copiii ar trebui să înveţe de la vârste mai fragede să consume produse locale. Majoritatea companiilor care sunt foarte mari şi vând peste tot investesc mult în promovare. Noi, cei mici, nu ne permitem. Aşadar, avem nevoie de un sprijin din patea autorităţilor să încurajeze consumul de produse româneşti, dar asta ar trebui să plece de la primii paşi pe care îi face copilul în viaţă, din învăţământ, practic“, a întărit el.

Ioan a mai adăugat că ar trebui promovate produsele făcute în România de mici producători şi pentru că nu sunt industrializate. „Noi procesăm materie primă românească, adică ajutăm alţi producători locali şi toată lumea are un rol în păstrarea banilor în economia locală.“

El a mai afirmat că în viitorul apropiat compania pe care o reprezintă va investi în ambalare, pentru că îşi propune să crească. „Noi facem totul manual şi e foarte important ca producţia să se facă manual, pentru că se simte în calitatea produselor. Lucrăm la o linie de ambalare nouă, dar nu ştim care ar fi termenul în care o vom achiziţiona“, a menţionat Gabriel Ioan.

La finalul anului trecut, compania estima pentru 2021 o creştere de 50% a cifrei de afaceri, îndreptându-se spre 1,5 milioane de lei.

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny