ZF Agrobusiness

ZF Agropower 2021. Claudiu Şugar, Crama La Salina: Pandemia de Covid-19 ne-a făcut să schimbăm canalele de distribuţie. Aveam un magazin în Turda şi am mai deschis unul la Cluj-Napoca, care a devenit rentabil foarte repede

07.05.2021, 00:05 Autor: Florentina Niţu

♦ Povestea Cramei La Salina a început în urmă cu zece ani, când Claudiu Şugar împreună cu Adrian Mureşan au cumpărat un teren de 50 de hectare, care aparţinea Staţiunii de Cercetare – Dezvoltare Agricolă Turda, şi au investit într-o plantaţie de viţă-de-vie ♦ În 2014 au pus pe piaţă primele vinuri ♦ Producţia anuală a companiei se ridică la 300.000 de sticle de vin şi înainte de pandemie erau vândute în peste 500 de restaurante, în retail, dar şi în afara ţării.

Claudiu Şugar, acţionar al companiei Crama La Salina, spune că pandemia de Covid-19 a „forţat” antreprenorii să scurteze lanţul de vânzare, astfel că a investit într-un magazin propriu de desfacere în Cluj-Napoca şi crede că acest canal de vânzare va prima în următoarea perioadă. Compania deţinea anterior un magazin în oraşul Turda, dar cererea a crescut odată cu apariţia noului coro­na­virus şi im­pu­nerea restricţiilor de cir­culaţie pentru pre­venirea răspândirii.

„Cu o prezenţă în peste 500 de restaurante şi în retail, pandemia ne-a făcut să schimbăm canalele de distribuţie şi cred că aşa o să rămână o lungă perioadă de timp. Am mai deschis un magazin propriu la Cluj-Napoca - aveam unul la Turda, pentru că am văzut că au crescut volumele cerute, iar cel de-al doilea magazin a devenit rentabil foarte repe­de“, a spus Claudiu Şugar, acţionar al companiei Crama La Salina, în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania, Microsoft România şi Penny Market.

El a pornit businessul în urmă cu zece ani alături de Adrian Mureşan, moment în care au cumpărat un teren de 50 de hectare, care aparţinea Staţiunii de Cercetare – Dezvoltare Agricolă Turda, şi au investit într-o plantaţie de viţă-de-vie. Aceasta se află pe Dealurile Durgăului şi vinurile au certificare ca indicaţie geografică „Dealurile Transilvaniei”. Patru ani mai târziu, în 2014, cei doi antre­pre­nori, au pus pe piaţă primele vinuri.

Producţia anuală a Cramei La Salina se ridică la 300.000 de sticle de vin şi în prezent majoritatea vinurilor, vândute sub brandul Issa, merge spre retail, în contextul în care sectorul HoReCa a fost închis. De asemenea, Claudiu Şugar susţine că anul trecut au crescut cererile pentru vin şi pe segmentul online şi, totodată, a crescut procentul de vin exportat.

„Toate segmentele au crescut procentual, numai HoReCa a scăzut. Însă, chiar dacă procentul de vânzări către Horeca a fost mai mic, vânzările noastre, per total, au fost mai mari cu 10% faţă de anul 2019 şi în 2021 simţim creşteri bune pe toate canalele. Lucurile o să îşi revină, dar o să fie greu. (...) În pandemie s-a văzut că brandul vinde”, a precizat Claudiu Şugar.

În 2019, compania Crama La Salina a avut o cifră de afaceri de 5,1 milioane de lei, potrivit datelor publice, ceea ce reiese, din calculele ZF, că anul trecut a ajuns la circa 5,6 milioane de lei.

Antreprenorii Claudiu Şugar şi Adrian Mureş deţin în Turda şi o pensiune cu 40 de locuri de cazare, dar şi restaurantul „Sarea-n bucate”. De asemenea, se ocupă şi de creşterea oilor, potrivit acestora.  

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny