ZF Agrobusiness

ZF Agropower 2021. Adina Todea, fondatoare a Wine and Dine: „Contează mult aspectul, dar am avut situaţii în care ambalajul a fost prea fistichiu pentru un anumit tip de vin şi când l-am promovat în piaţă, nu a fost apreciat“

22.12.2021, 00:06 Autor: Florentina Niţu

Aspectul este unul dintre principalele motive pentru care consumatorul alege un vin, pentru că atrage înaintea gustului, astfel că investiţia într-o etichetă care să reprezinte cât mai bine produsul este foarte importantă, consideră Adina Todea, fondatoare a Wine and Dine, un magazin de vinuri din Oradea care adună produse de la 13 crame româneşti.

„Contează mult aspectul, dar am avut situaţii în care ambalajul a fost prea fistichiu pentru un anumit tip de vin şi când l-am adus în piaţă pentru a-l promova la degustări, în anumite cazuri, anumite etichete nu au fost apreciate“, a spus Adina Todea în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Profi. Ea a adăugat că feedbackul clienţilor era că ambalajul prea extravagant a creat aşteptări foarte mari, care nu au fost întocmai realizate.

Cu toate acestea, ea afirmă că există o clientelă în creştere pentru vinurile româneşti, pentru că oamenii încep să descopere vinuri noi, în contextul în care se produc şi vinuri de o calitate mai bună decât acum cinci ani.

„Oradea este într-un trend bun ca oraş şi oamenii care au gustat vinurile la un târg de profil organizat la noi au fost încântaţi de calitatea vinurilor româneşti, chiar dacă au avut la dispoziţie şi vinuri internaţionale. Ne deosebim prin anumite parrticularităţi de vinurile străine, cum ar fi soiurile vechi“, a menţionat Adina Todea. Antreprenoarea mai spune că pe lângă aprecierile pentru vinuri, clienţii susţin şi că vinurile româneşti „au preţuri prea mari şi pe un anumit segment de clienţi îi descurajează să cumpere“. 

Spre comparaţie, într-un market de cartier din Spania, mai exact din partea de sud a insulei Tenerife, se găsesc multe vinuri pornind de la 2,95-3,5 euro şi merg până la 17-20 euro, îmbuteliate în sticle de 0,7 litri, pe când în România, într-un supermarket, în medie, vinurile pornesc de la 4-5 euro şi pot ajunge la preţuri de zece ori mai mari, conform datelor colectate de ZF.

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny