ZF 25 de ani: Companii

ZF 25 de ani. Producătorul de cabluri Electroplast, de 30 de ani pe piaţă, apasă pedala dezvoltării: „Urmărim extinderea geografică. Vrem să devenim campioni regionali“

06.12.2023, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ La finalul primelor nouă luni ale anului 2023 exporturile companiei reprezentau 4,5% din totalul vânzărilor, depăşind nivelul bugetat la începutul anului (de 4,3%).

Arena Naţională – Bucureşti, Pa­sajul Basarab – Bucureşti, Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, reţeaua de metrou din Budapesta (Ungaria), reno­va­rea Gării din Belgrad (Serbia), o serie de parcuri eoliene în Marea Bri­­tanie – sunt doar câteva dintre pro­iec­tele majore de construcţii în ca­re şi-au găsit locul de-a lungul timpu­lui cablu­rile electrice fabricate de Electroplast, o companie cu experien­ţă de peste trei decenii în domeniu. Compania este parte a ROCA In­dustry, hol­dingul de materiale de construcţii din grupul Impetum.

„Electroplast activează de 30 de ani în domeniul producţiei de cabluri electrice, fiind prezentă la intersecţia dintre domeniul energiei şi cel al con­strucţiilor. Produsele noastre au jucat un rol esenţial în transportul energiei, contribuind la dezvoltarea şi conecta­rea comunităţilor. Pe parcursul aces­tor trei decenii, am învăţat să înţele­gem nevoile pieţei şi ale clienţilor, am depăşit crizele şi am crescut împreună cu piaţa. Astfel, am ajuns în top zece producători de cabluri şi lider pe piaţa de cabluri electrice pentru infrastruc­tura feroviară“, spune Dan Burian, CEO-ul Electroplast.

Compania este un furnizor im­por­tant pentru proiecte majore de in­frastructură şi deţine o serie de certi­fi­cări importante – sistem de manage­ment integrat certificat, autorizaţie de furnizor feroviar emisă de AFER, fur­nizor Transelectrica şi Electrica. Compania are, de asemenea, un la­borator de testare modern, acreditat de RENAR (organismul naţional de acreditare în domeniu).

Cele mai noi produse care poartă amprenta de fabricaţie sunt cablurile fotovoltaice, pentru care cererea din piaţă este foarte ridicată în această perioadă. De altfel, compania este în general receptivă la contextul poli­tico-economic, motiv pentru care, în condiţiile de criză – sanitară, politică, economică şi a resurselor naturale – din ultimii trei ani, şi-a adaptat liniile de producţie.

„Anul 2021 a fost deosebit de com­plex, cu crize suprapuse şi o du­blare a preţurilor la materiile prime. În aceste condiţii dificile, am decis să iniţiem şi să ducem la bun-sfârşit un proces amplu de transformare şi re­structurare operaţională, comercială şi financiară. Aceste măsuri au avut un impact semnificativ asupra echipei şi proceselor noastre, dar au fost esen­ţiale. Recordurile de vânzări în tri­mes­trele şi semestrele următoare au confirmat corectitudinea deciziilor lua­te. A fost un test, urmat de o dova­dă a rezilienţei companiei şi a capa­cităţii de adaptare rapidă a întregii echipe“, mai spune Dan Burian.

La nivel naţional, Electroplast este prezentă prin distribuitori, instalatori în proiecte de infrastructură (inclusiv cabluri solare) şi cablatori feroviari. La finalul primelor nouă luni ale anului 2023 exporturile companiei reprezentau 4,5% din totalul vânzărilor, depăşind nivelul bugetat la începutul anului (de 4,3%).

ELP are contracte încheiate cu parteneri de profil, precum NK Smart, VLG RO, Alstom Transport, IMSAT, Siemens Mobility şi alţii.

Pentru a se alinia tendinţelor actuale, Electroplast a iniţiat un proces de retehnologizare a echipamentelor, în valoare totală de peste 2,9 milioane euro, care cuprinde investiţii pe o perioadă de trei ani. „Observăm un mediu cu multe provocări la orizont, iar revenirea economiei se va desfăşura mai lent. Cu toate acestea, vom investi cu rigoare în dezvoltarea de produse noi, retehnologizare, automatizare şi surse curate de energie.“

Tranziţia spre energia regenerabilă şi focusul pe ESG sunt esenţiale în contextul actual.

„Avem un mix echilibrat de produs / piaţă şi urmărim extinderea geografică, concentrându-ne pe valoarea adăugată pe termen mediu şi lung.“

Electroplast îşi bazează dezvoltarea prevăzută în planul de business pe creşterea constantă din ultimii ani, atât în volum, cât şi în valoare.

„Luăm în calcul programele guvernamentale de investiţii şi PNRR pentru a atenua scăderea pieţei. Cererea de energie este în creştere, iar noi vom fi parte a acestei dezvoltări. Privim în viitor, iar parteneriatul cu ROCA Industry, accesiunea în top trei producători naţionali şi poziţia de campioni regionali sunt direcţii pe care le urmărim cu încredere“.