Caută doar în titlu
ZF 24

Cum vor afecta noile reglementări de confidenţialitate sistemul de publicitate al Facebook: platforma de social media urmează să înregistreze cel mai slab trimestru al vânzărilor din publicitate din ultimii ani

Sistemul de publicitate al Facebook urmează să fie afectat de ultimele reglementări ale securităţii care oferă utilizatorilor mai mult control asupra datelor. Facebook a declarat că viitoarele creşteri vor „decelera” comparativ cu ultimul trimestru al anului trecut, când veniturile din publicitate au crescut cu 25%, fapt ce va reprezenta cel mai slab trimestru al vânzărilor din publicitate din ultimii doi ani, potrivit Fortune.

Compania lui Mark Zuckerberg a fost în stare să îşi crească modelul de business, oferindu-le în mod constant posibilitatea agenţiilor de publicitate de a se concentra asupra unor audienţe specifice din totalul de 2,9 miliarde de utilizatori ai platformei şi ale aplicaţiilor asociate.

Dar cu cât utilizatorii vor obţine mai mult control asupra datelor, targetarea anumitor publicuri ţintă va deveni mult mai dificilă.

Compania este deja afectată de Regulamentul General al UE privind Protecţia Datelor, o lege privind confideţialitatea intrând în efect în 2018, şi de Actul privind Confidenţialitatea Consumatorilor din California, o lege mai strictă fiind implementată în ianuarie.

Pe deasupra, marile companii tech încep să îşi schimbe serviciile şi le vor oferi ocazia utilizatorilor de a avea tot mai mult control asupra datelor. Google, de exemplu, a declarat că plănuieşte să înlocuiască actualele cookie-uri în termen de doi-trei ani, ceea ce va încetini ritmul în care browser-ul culege informaţiile utilizatorilor. Facebook a declarat că schimbările de acest gen vor slăbi capacităţile companiei de a afla ce anume fac utilizatorii când nu utilizează platforma de social media.

În prezent, utilizatorii Facebook pot bloca platforma din a le mai livra reclame bazate pe activitatea de pe platforma socială sau prin intermediul altor terţi.

În ciuda turbulenţelor, analiştii sunt optimişti în legătură cu viitorul financiar al Facebook, de vreme ce numărul constant al utilizatorilor prezintă un avantaj imens de care compania se bucură în continuare.

Facebook a înregistrat anul trecut venituri de 70,7 miliarde dolari, cu 27% mai mult decât în 2018. De asemenea, a introdus un nou sitem metric ce monitorizează cantitatea de utilizatori din familia sa de aplicaţii. După încheierea celui de-al patrulea trimestru al anului trecut, acţiunile au scăzut cu 7% la 207 dolari per acţiune. Rezultatele se datorează în principal unei creşteri de 51% a costurilor de reglementare şi cercetare.

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.