ZF 24

Vanzarile grupului german Metro au crescut cu 10% in 2007

10.01.2008, 13:35 13

Retailerul german Metro a inregistrat, in anul 2007, vanzari totale de 65,9 miliarde de euro, in crestere cu 10% fata de exercitiul financiar precedent, potrivit datelor financiare preliminare publicate astazi de companie.

In Germania, avansul vanzarilor s-a plasat la 5,5%, iar valoarea acestora a urcat la 27,9 miliarde de euro. Excluzand impactul extinderii retelei de magazine, avansul vanzarilor s-a plasat la 0,4%.

La nivel international, vanzarile Metro au crescut cu 13,6%, la 38 de miliarde de euro. Avansul vanzarilor, fara influenta din extinderea retelei de magazine, s-a plasat la 12,3%.

In Europa de Vest, performantele Metro au fost satisfacatoare, o crestere mai semnificativa fiind consemnata insa in Europa de Est si Asia, unde vanzarile au urcat cu 25%.

In ceea ce priveste trimestrul al patrulea, vanzarile grupului Metro au crescut cu 8,3%, la 19,9 miliarde de euro. Excluzand impactul achizitiilor, avansul vanzarilor s-a plasat la 7,7%.

Numai in Germania, vanzarile Metro au avansat cu 1,5% in ultimele trei luni ale anului trecut, la 8,4 miliarde de euro. Grupul german precizeaza ca operatiunile Wal-Mart au fost consolidate in raportul financiar din noiembrie 2006.

La nivel international, Metro a inregistrat un avans de 13,8% al vanzarilor in trimestrul al patrulea si o valoare de 11,6 miliarde de euro.

Analizate separat, vanzarile Metro Cash&Carry au crescut cu 6% in anul 2007, iar reteaua germana de magazine si-a consolidat pozitia de lider pe piata vanzarilor angro in regim de autoservire. Numai in ultimul trimestru, Metro Cash&Carry a inaugurat 24 de magazine noi in toata lumea. In prezent, lantul german de magazine este prezent in 29 de tari.

Hypermarketul Real a inregistrat anul trecut o crestere de 21% a vanzarilor, avans determinat in special de achizitia magazinelor Wal-Mart din Germania si Geant din Polonia. Expansiunea in Europa de Est a avut o contributie esentiala la performantele Real, iar hypermarketul german a inregistrat, in aceasta regiune, vanzari de 2,3 miliarde de euro. Numai in ultimul trimestru, Real a inaugurat opt magazine noi, dintre care cinci in Romania.

Retailerul de produse electronice Media Markt a continuat, anul trecut, procesul de consolidare a pozitiei pe piata, inregistrand o crestere de 13% a vanzarilor. In schimb, lantul de magazine generale Galeria Kaufhof a inregistrat vanzari in usoara scadere fata de anul precedent.

La sfarsitul anului 2007, Metro opera 2.469 de magazine la nivel mondial.

Retailerul german este prezent pe piata romaneasca atat prin intermediul diviziei Metro cash&carry, cu o retea de 23 de magazine, cat si al celei de hipermarketuri Real, cu o retea de 14 magazine.

Mai multe stiri pe www.mediafax.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO