ZF 24

Vânzările brandului Borsec merg spre 75 de milioane de euro, 56% din totalul businessului Romaqua

Vânzările brandului Borsec merg spre 75 de milioane de...

Autor: Cristina Roşca

17.12.2013, 00:08 521

Borsec, cel mai vândut brand de apă minerală de pe piaţa din România, contribuie cu mai mult de jumătate (56%) la cifra de afaceri a Romaqua Group, com­panie deţinută de oamenii de afaceri Octavian Creţu şi Nicolae Palfi, care ocupă poziţia a treia pe piaţa băuturilor non-alcoolice după giganţii străini Coca-Cola şi Pepsi.

Astfel, vânzările Borsec se ridică la 70-75 mil. euro, potrivit estimărilor ZF pe baza rezultatelor din 2012 ale companiei.

Brandul de apă minerală şi-a crescut ponderea în cifra de afaceri a grupului de la 52% în 2011 la 56% în prezent. Grupul Romaqua deţine pe lângă brandul Borsec, care are o istorie de 207 ani, şi alte branduri de băuturi răcoritoare precum Giusto şi Cico, dar şi de bere - Albacher, Dorfer, Mulbacher şi apă minerală - Aquatique şi Stânceni. Toate acestea au însă o pondere de 44% în totalul businessului Romaqua, respectiv 55-60 milioane de euro, potrivit estimărilor ZF pe baza rezultatelor din 2012 ale companiei. „Apa minerală naturală Borsec reprezintă 56% din totalul vânzărilor grupului, iar Cico (un alt brand cu istorie de zeci de ani - n.red.) aproape 1%. Din păcate am îmbuteliat Cico mai puţin pentru că a trebuit să câştigăm brandul în instanţă“, spune Octavian Creţu, preşedintele şi acţionarul Romaqua Group.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO