ZF 24

Ursus: Măsurile fiscale luate de guvern şi vremea au majorat vânzările de bere

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Autor: Luiza Chiroiu

24.07.2015, 00:07 1135

Măsurile fiscale luate de guvern şi condiţiile meteorologice favorabile au dus la creşterea afacerilor Ursus Breweries în primele trei luni din actualul an fiscal (perioada aprilie - iunie), în condiţiile în care veniturile grupului SABMiller au scăzut şi cu până la 17% pe alte pieţe din Europa Centrală şi de Est, cum ar fi Polonia, Cehia sau Slovacia.

România redevine astfel „elevul model“ al Europei pentru grupul SABMiller, acţionarul Ursus, care insistă în raportul trimestrial pe performanţele slabe din Polonia şi Cehia, pieţe cu un consum de bere per capita de peste 100 de litri anual. În România consumul este în jurul a 80 de litri.

„Evoluţia din primul trimestru a fost influenţată în sens pozitiv de creşterea încrederii consumatorilor în economie. Între factorii care au contribuit la aceasta se regă­sesc deciziile guvernului în materie de fiscalitate, la care se adaugă un sezon care a început bine din punct de vedere meteorologic“, au spus pentru ZF reprezentanţii Ursus Breweries, companie cu afaceri de 1,4 mld. lei anul trecut.

Veniturile subsidiarei locale a grupului sud-african SABMiller au crescut cu 2-4% în primul trimestru fiscal după ce anul trecut a încheiat cu afaceri în stagnare. Ursus Breweries este liderul pieţei berii din România, estimată la 8 mld. lei, cel mai puternic competitor fiind subsidiara locală a olandezilor de la Heineken.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO