ZF 24

Unu din doi români vrea să-şi deschidă o afacere pentru a scăpa de şefi

Aproape jumătate dintre români susţin că ar vrea să îşi deschidă un business pentru a nu mai sta „la mâna“ angajatorului, o afacere oferindu-le ocazia de a fi atât propriul salariat, cât şi propriul şef şi de a avea un cuvânt de spus în mersul unei afaceri.

Totuşi, dorinţa de a avea un venit suplimentar rămâne cel mai important criteriu care generează start-up-uri în România, arată raportul global privind antreprenoriatul, realizat firma de cercetări GfK pentru compania de vânzări directe Amway.

„Este îmbucurător că antre­prenoriatul a devenit tot mai apreciat în rândul tinerilor, asta înseamnă că vor să devină independenţi. Cred că ei pot crea următoarea generaţie de companii, pot fi valul economic nou de care avem nevoie. Nimeni nu îţi mai poate garanta nimic în prezent şi este bine că vor să por­nească pe cont propriu şi sunt dispuşi să înveţe cum să facă asta. Noi, cei cu experienţă, tre­buie doar să le dăm instru­mentele nece­sare“, a spus Ioana Enache, director ge­neral al Amway pentru România şi Bulgaria.

Dacă anul trecut 37% din români au precizat că vor să devină antreprenori pentru că îşi doresc să scape de şefi sau pentru că nu mai vor să  lucreze pentru altcineva, procentul a ajuns la 45% anul acesta. De altfel, în ultimii ani, tot mai mulţi corporatişti „de meserie“ au început să renunţe la joburile destul de sigure în multe cazuri şi la salarii bune pentru a-şi înfiinţa propriul business tocmai din acest motiv.

Deşi dorinţa de a avea venituri suplimentare este cea mai importantă motivaţie pentru înfiinţarea unei afaceri în rândul românilor, spre deosebire de ediţia de anul trecut a studiului, când România era cap de listă în ceea ce priveşte influenţa ideii unor bani în plus în decizia de a deveni antreprenor, anul acesta China, Suedia şi Canada ne-au depăşit la acest capitol.

În prezent, printre cele mai importante motivaţii generatoare de noi businessuri în România se numără ocazia de a pune în practică propriile idei, perspectiva ieşirii din şomaj şi posibilitatea de a avea un echilibru mai bun între viaţa personală şi cea pro­fesională. De multe ori însă, ideea potrivit căreia antreprenorii au mai mult timp pentru viaţa per­sonală este de­montată în realitate chiar de cei care au fost cor­poratişti şi au trecut de partea cealaltă a ba­ricadei.

„Nu m-am gândit niciodată că voi de­veni antre­pre­noare, dar mi-am dat seama la un moment dat că pasiunea mea pentru a face prăjituri se poate transforma în business. Nu este deloc uşor, am învăţat să fac lucrurile din mers şi am mai învăţat că pentru un antreprenor, cel puţin la început, munca nu se termină niciodată. Ca angajat ai un program, dar antreprenorul trebuie să fie conectat în permanenţă cu clienţii, chiar şi în vacanţe“, a explicat Anca Feodor, fostă corporatistă şi proprietară a businessului Cookie Jar, un laborator de prăjituri deschis în urmă cu doi ani.

Studiul realizat de GfK ia în calcul peste 1.000 de persoane cu vârste mai mari de 15 ani. Este al treilea an consecutiv în care Amway include România pe lista ţărilor participante la această analiză.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.