ZF 24

Una din trei companii din România consideră că mediul de afaceri este afectat de corupţie. ”Angajaţii sunt motivaţi mai mult de câştigurile personale decât de loialitatea faţă de angajator”

Simona Radu

Simona Radu

Autor: Roxana Rosu

05.04.2017, 14:26 282

O treime dintre companiile româneşti consideră că mediul de afaceri este afectat de corupţie, în scădere faţă de procentul de 39% din 2015, potrivit EY Fraud Survey, care arată că, în ciuda progreselor sporadice înregistrate în combaterea mitei şi a corupţiei în Europa, Orientul Mijlociu, India şi Africa (zona EMEIA), 51% dintre companiile sondate încă percep o largă răspândire a practicilor legate de corupţie în ţările lor.

De asemenea, 77% din membrii consiliilor de administraţie spun că şi-ar putea justifica un comportament lipsit de etică pentru a ajuta o afacere să supravieţuiască. Mai mult, unul din trei ar fi dispus să ofere bani pentru a câştiga sau pentru a păstra un business.

Raportul Human instinct or machine logic – which do you trust most in the fight against fraud and corruption? are la bază un sondaj derulat în rândul a 4.100 de angajaţi din companii mari, din 41 de ţări.

Studiul arată că 28% dintre respondenţi cred că reglementările în domeniu au avut un impact pozitiv în descurajarea comportamentului lipsit de etică, marcând o creştere de 4 procente faţă de sondajul din 2015. 77% dintre respondenţi consideră că urmărirea penală a persoanelor implicate în acte de corupţie contribuie la descurajarea fraudei şi mitei în rândul executivilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO