ZF 24

Un bancher şi un fost executiv din vânzări fac cravate handmade care costă 60 € bucata

Un bancher şi un fost executiv din vânzări fac cravate...

Autor: Cristina Roşca

24.05.2015, 09:01 3223

Dan Costache (32 de ani) a renunţat în vara lui 2013 la jobul său din vânzări pentru a se dedica unui proiect antreprenorial, specializat în producţia handmade de cravate şi accesorii sub brandul The Urban Ties.

El a pornit la drum alături de un prieten care lucrează în sistemul bancar. Acesta din urmă nu a renunţat la jobul său, fiind astfel silent partner.

„Astăzi avem un atelier propriu unde realizăm produsele, lucrăm cu o croitoreasă permanentă, iar când comenzile sunt prea mari şi nu le poate face faţă doar ea, atunci folosim şi un colaborator“, spune Dan Costache.

Produsele Urban Ties au fost vândute încă de la început în magazinul online al companiei, iar ulterior cei doi antreprenori

s-au asociat şi cu cinci companii specializate în realizarea de costume made to measure (pe coman­dă), producând atât sub brandul propriu, cât şi sub cel al partenerilor. Mai mult, din luna mai au deschis şi un showroom în Bucureşti, pe Strada Frumoasă numărul 52, în apropiere de Piaţa Victoriei. „Spa­ţiul îl avem închiriat din martie, însă am deschis abia în mai pentru că am avut nevoie de timp pentru amenajări. Showroomul este deschis împreună cu alţi antreprenori care deţin la rândul lor un start-up de costume made to measure, Men’s Square.“

Investiţia în showroom a fost de câteva mii de euro, potrivit lui Dan Costache.

„În vara lui 2013 am pornit la drum în acest business cu 10.000-12.000 de euro, fonduri proprii.“ După câteva luni vânzările au început să meargă şi astfel investiţiile au fost finanţate din activitatea companiei. Astăzi, cei doi antreprenori au vânzări lunare de 3.000-3.500 de euro, astfel că cifra de afaceri ar putea ajunge la 40.000 de euro în acest an. Dan Costa­che spune însă că businessul ar putea ajunge la 60.000 de euro deoarece sub brandul The Urban Ties va fi lansat şi un site internaţional, care va livra produsele în toate colţurile lumii.

Compania produce în principal cravate, dar şi batiste de buzunar şi papioane. Mai mult, în parteneriat cu un designer de bijuterii au realizat şi butoni. Preţul unei cravate începe de la 60 de euro şi merge până la 85 de euro.

Dan Costache afirmă însă că în străinătate preţul unei cravate realizate din materiale similare şi tot produsă de mână (handmade) ajunge la 200 de euro, brandul fiind cel care cântăreşte mult în preţul final.

„Am căutat materiale în România, însă nu am găsit furnizori de mătase şi alte materiale de care aveam noi nevoie, aşa că le importăm din Italia şi din Anglia. Ne-am îndreptat către centre cu tradiţie în producţia mătăsii pentru cravate cum sunt Como în Italia şi Macclesfield în Anglia.“

Antreprenorul mai spune că încă de la început şi-a dorit ca produsele să fie executate integral manual, pentru a avea astfel un avantaj net în faţa celor realizate printr-un proces industrial. „Am încercat să aducem şi în România nişte materiale şi metode de manufactură foarte apreciate în momentul de faţă în restul Europei, Asia şi America, dar mai putţin cunoscute la noi.“ Ca materiale el aminteşte mătasea grenadine, shantung, dupioni şi matka, lâna şi caşmirul. În ceea ce priveşte metodele de manufactură antreprenorul povesteşte despre cravata seven-fold, obţinută prin şapte împăturiri consecutive ale unei bucăţi de mătase, sau cravata handrolled, cu capete rulate şi cusute manual.

“Am început la nivel de idee în urmă cu doi ani împreună cu un prieten cu care împărtăşeam pasiunea pentru haine şi accesorii. Niciunul dintre noi nu avea experienţă anterioară în fashion, iar pentru amândoi a fost de asemenea şi prima experienţă antreprenorială. Eu lucrasem în vânzări anterior, atât în imobiliare cât şi în B2B, însă am renunţat la job pentru că cineva trebuia să fie implicat permanent.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO