ZF 24

Trei noi retaileri de echipamente sportive pariază pe România. Se „animă“ lupta pentru cei 25 de euro cheltuiţi anual de un român pe sport

Venirea spaniolilor de la Decimas şi a altor doi noi jucători pe piaţă în circa un an reprezintă o aglomerare a pieţei într-o perioadă scurtă de timp în contextul în care primul jucător venit a fost Intersport în 2004.

Venirea spaniolilor de la Decimas şi a altor doi noi jucători pe piaţă în circa un an reprezintă o aglomerare a pieţei într-o perioadă scurtă de timp în contextul în care primul jucător venit a fost Intersport în 2004.

Autor: Cristina Rosca

27.07.2015, 12:58 5705

Companiile Decimas din Spania, Sportvision din Serbia şi Sportisimo din Cehia intră în retailul de articole sportive, un nou punct „fierbinte“ pe harta locală a comerţului.

Trei retaileri de echipamente sportive îşi fac loc pe piaţa de circa jumătate de miliard de euro a bicicletelor, hai­ne­lor de jogging şi ra­che­te­lor de tenis după mai mulţi ani în care doar Decathlon, Intersport şi Hervis au fost singurii jucători specializaţi pe acest segment.

Spaniolii de la Decimas au făcut primul pas pe piaţa locală în decembrie anul trecut, când a fost deschis maga­zi­nul de articole sportive din mallul bucu­reş­tean Sun Plaza. A doua unitate mă­soară circa 600 de metri pătraţi a fost inaugurată în mallul Coresi din Braşov, dezvoltat de retailerul francez Auchan.

Auchan este un lanţ de hiper­mar­ke­turi controlat de familia franceză Mulliez, una dintre cele mai bogate din Fran­ţa, în al cărei portofoliu se află şi ma­gazinele Decathlon. Cele două bran­duri se dezvoltă însă independent pe piaţa locală, astfel că Auchan a semnat un parteneriat la Braşov cu Decimas, un lanţ concurent al Decathlon. Potrivit in­for­maţiilor ZF, cele două părţi nego­cia­ză şi alte parteneriate în alte galerii co­mer­ciale ale hipermarketurilor franceze.

Lanţul spaniol de produse sportive vinde atât brandurile consacrate pre­cum Nike, Adidas sau Asics, cât şi mar­ca proprie Tenth, pe care retailerul pa­riază puternic. La fel ca în comerţul ali­men­tar, şi pe piaţa de sport principalii ju­că­tori şi-au construit un model de busi­­ness care are la bază focusul mai mic sau mai mare pe preţ şi deci ponde­rea mărcilor private în totalul busi­nes­sului. Astfel, Decathlon este „dis­coun­terul“ pieţei, compania punând ac­cent pe preţurile mici, în timp ce Hervis este „hiper­marketul“, iar Intersport se pozi­ţionează în zona de „delicatese“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO