Daca anii 2007 si 2008 au fost dinamici din punctul de vedere altranzactiilor din industria alimentara, 2009 a fost pana acum un ancu mult mai putine miscari strategice si cu achizitii de valoaremai mica. S-au tranzactionat in prima jumatate a anului companii invaloare de circa 55 de milioane de euro, ceea ce reprezinta maiputin de un sfert din cuantumul operatiunilor de anul trecut.
"Investitiile sunt ca elefantii - se urnesc greu, dar odatapornite, nu le mai poti opri", declara Jan Derck van Karnebeek,directorul general al Heineken, despre decizia de a plati 150 demilioane de euro pentru un producator autohton de bere in 2008, ceamai mare suma din aceasta industrie. Achizitia Bere Mures de catredivizia Heineken Romania a permis olandezilor castigarea unei cotede 5% din piata, decisiva pentru depasirea rivalilor de la UrsusBreweries si obtinerea primei pozitii in clasamentul producatorilorde bere.
Cititi mai multe despre deal-urile din industria alimentaraincheiate in acest an pe www.businessmagazin.ro.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels