ZF 24

Top - cele mai bune aplicaţii de business pentru tablete

Sursa foto - Shutterstock

Sursa foto - Shutterstock

Autor: Dorian Prodan

26.10.2014, 17:00 574
După lansarea primei tablete iPad, Apple şi rivalii care au început să lanseze produse de aceeaşi natură au vorbit din ce în ce mai des despre „productivitate“ şi despre modul în care tabletele vor concura laptopurile tradiţionale.

Dacă tableta s-a dovedit a fi o platformă excelentă pentru consumul de conţinut, atunci când vine vorba de productivitate, lucrurile nu stau chiar atât de bine. În funcţie de tipul muncii pe care doriţi să o efectuaţi cu o tabletă, aceasta poate satisface mai mult sau mai puţin necesităţile de lucru, iar în continuare vom încerca să acoperim cele mai bune produse software pentru editarea şi managementul documentelor, organizarea informaţiilor, scanare, OCR, tipărire şi alte activităţi de birou de nivel inferior.

* Microsoft Office (suită de birou)

Suita Microsoft Office este regina incontestabilă a aplicaţiilor de birou, iar versiunea sa disponibilă pe tabletele iPad este, în mod deloc surprinzător, cea mai bună alegere dacă doriţi să lucraţi cu un set bogat de facilităţi şi să păstraţi o bună compatibilitate cu formatele DOC, XLS sau PPT. Compusă din Word, Excel şi PowerPoint, suita Microsoft Office pentru iPad pune la dispoziţia utilizatorului un mediu grafic foarte bun şi foarte multe dintre opţiunile cu care acesta s-a obişnuit atunci când a lucrat cu versiunile Windows sau OS X.

Word pune la dispoziţie toate instrumentele necesare pentru formatarea textului sau paragrafelor, iar paginarea documentelor pune la dispoziţie tab-uri pentru aliniere, editarea antetelor sau notelor de subsol, numerotarea paginilor sau aranjarea pe coloane. Aplicaţia permite inserarea obiectelor standard, cum ar fi tabelele, imaginile sau formele geometrice, fiecare cu opţiunile sale specifice pentru rotire, aranjarea textului şi altele. Evident, nu puteau lipsi funcţiile de căutare şi înlocuire, calcularea numărului de caractere sau cuvinte şi afişarea liniilor şi tab-urilor pentru aliniere.

Fiind vorba de o suită profesională de aplicaţii de birou, nu sunt uitate opţiunile de colaborare. Word oferă astfel posibilitatea inserării de adnotări, de urmărire şi validare a schimbărilor şi managementul colaboratorilor. Printre lacunele aplicaţiei se numără însă lipsa unui corector ortografic propriu, aplicaţia folosind anemicele rutine din iOS, lipsa unui editor pentru ecuaţii sau formule şi imposibilitatea folosirii unor macro-uri sau a unor module plug-in adiţionale.

Eternul partener Excel oferă ceea ce ne-am aştepta de la o versiune simplificată a aplicaţiei desktop.

Excel for iPad oferă opţiunile de bază pentru formatare, sortare şi filtrare a datelor, opţiuni pentru aranjarea, îngheţarea, ştergerea sau crearea coloanelor şi rândurilor, suport bogat pentru grafice, Pivot Table, formatare condiţionată şi şabloane pentru formule. Pentru a face mai uşor lucrul, Excel oferă şi o tastatură particularizată care pune la dispoziţie un bloc numeric.

La fel ca Word, şi Excel oferă opţiuni de colaborare şi posibilitatea inserării de comentarii. Faţă de Word, Excel pare ceva mai simplificat, dar acest lucru este de înţeles dacă ţinem cont că şi aplicaţia originală este mai complexă. Excel pentru iPad nu va fi suficient de dotată pentru a lucra cu foi de calcul foarte largi, însă pentru lucrul cu fişierele banale de care ne lovim zi de zi, produsul va fi mai mult decât suficient.

Preţ: gratuit pentru vizualizare, necesită abonament Office 365 pentru editare.

Citiţi care sunt celelalte 10 aplicaţii pe www.go4it.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO