ZF 24

Test Auto ZF: Volkswagen Passat 2,0 TDI 150 CP, revoluţie în clasa medie GALERIE FOTO

Vedeţi cum arată Volkswagen Passat 2,0 TDI 150 CP, revoluţie în clasa medie GALERIE FOTO

Vedeţi cum arată Volkswagen Passat 2,0 TDI 150 CP, revoluţie în clasa medie GALERIE FOTO

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

09.12.2014, 09:01 9709

Reinventarea unei mărci începe de obicei cu cel mai reprezentativ model al său, iar acum, Passat, la cea de-a opta generaţie doreşte să apropie şi mai mult Volkswagen de segmentul premium nu doar prin imagine, ci prin calitatea materialelor şi a tehnologiilor utilizate. Astfel, în timp ce versiunile de intrare în gamă pot atrage familiile şi pe cei din middle-management, versiunile superioare au ca target pe cei cu funcţii înalte şi pe cei ce doresc un automobil echipat cu cele mai noi tehnologii, dar care doresc altceva, nu un model al unui constructor premium, fără a renunţa însă la calitatea oferită de segmentul superior.

Miza noului Passat este nu doar lansarea unui nou model de clasă medie mai bun şi mai performant comparativ cu generaţia anterioară, ci miza o reprezintă intrarea pe segmentul premium cu versiunile de top. Pe de altă parte, Passat, cu versiunile de intrare în gamă, se vrea a fi în continuare o alternativă la Ford Mondeo, Opel Insignia sau chiar Skoda Superb. Avansul în zona premium nu este o simplă coincidenţă pentru VW. Potrivit reprezentanţilor constructorului, în clasa medie în 2007 47% dintre maşini faceau parte din segmentul premium, procent care a crescut la 57% în prezent. în ceea ce priveşte portretul-robot al clientului de VW Passat, acesta este un manager de 43 de ani, căsătorit şi cu doi copii – profil ce explică atât urcarea spre segmentul premium dar şi accentul pus pe spaţiu interior şi capacitatea portbagajului.

Passat B8 este considerat cel mai inovativ model lansat vreodată de cei de la Volkwagen, cu cele mai multe tehnologii, pornind de la ceasurile de bord complet  digitale, la noile sisteme de asistenţă precum City Safety, pentru prevenirea accidentelor uşoare sau sistemul pentru protecţia pietonilor. De asemenea, maşina se poate „conduce” singură prin intermediul sistemelor Lane Assist, Side Assist şi tempomat adaptiv – adică maşina poate păstra distanţa faţă de maşina din faţă prin acţionarea frânei şi acceleraţiei şi poate lua şi virajele, atât timp cât şoferul ţine mâinile pe volan – condiţia din urmă este obligatorie prin legislaţia europeană, aceasta neavând derogare pentru maşini autonome sau parţial autonome.            

Noul Passat iese în evidenţă în primul rând datorită designului său ce îl apropie foarte mult de CC – este mai sportiv şi mai dinamic, fără a pierde însă din eleganţa tipică modelului, necesară atunci când se doresc vânzări de flote către cei din middle-management.

Din punct de vedere al dimensiunilor, noul Passat a devenit mai uşor, având 85 kg în minus dar şi mai scurt, cu 2 mm în varianta limuzină şi 4 mm în cazul breakului. Cu toate că este mai scurt, ampatamentul a crescut, în timp ce consolele sunt mai scurte. De asemenea, la interior se observă un spaţiu pentru pasageri şi mai generos şi un portbagaj care a crescut cu 21 de litri în cazul limuzinei până la 586 de litri. şi toate aceste îmbunătăţiri se datorează platformei MQB utilizate inclusiv pe noul Golf lansat în urmă cu doi ani.

Una dintre cele mai spectaculoase echipamente disponibile opţional pe noul Passat este fără îndoială displayul Active Info Display care înlocuieşte ceasurile de bord şi care afişează şi sistemul de navigaţie, preluând ideea de la Audi TT. Grafica nu este la fel de spectaculoasă precum în cazul modelului sport, dar cei de la VW au subliniat că nici nu doresc acest lucru, pentru a nu distrage atenţia celui de la volan. în varianta „de bază” prezintă un display de mici dimensiuni între ceasurile clasice de bord dar care vine cu o grafică foarte bună ce prezintă aceleaşi informaţii, dar într-o manieră mai „concentrată”.

În plus, noul sistem al computerului de bord permite o conectivitate mult mai bună cu un smartphone sau tabletă cu android sau iOS. De asemenea, tot precum noile modele din segmentul premium şi noul Passat poate fi achiziţionat cu farurile LED, disponibile în două versiuni – cea normală şi cea adaptivă. De asemenea, a fost preluat de la Touareg sistemul Area View, care cu ajutorul camerelor video integrate in portiere şi portbagaj oferă o imagine „de sus” a maşinii, foarte utilă atunci când sunt efectuate manevre în zone dificile, sau chiar când se cuplează o remorcă. şi tot o caracteristică preluată de la Audi o reprezintă faptul că maşina dispune de hotspot WiFi în habitaclu şi conexiune la internet via unui router ce utilizează o conexiune mobilă.

Tocmai pentru a observa diferenţele dintre versiunea de top Hightline testată în cadrul evenimentului internaţional şi cea „de mijloc”, am optat pentru testul naţional pentru versiunea Comfortline echipată cu motorul diesel de 2,0 litri şi 150 CP, preferat de majoritatea clienţilor ce aleg un VW Passat.

Comfortline are un preţ de pornire de 25.582 euro cu TVA pentru versiunea cu motorul pe benzină de 1,4 litri TSI 150 CP şi de 27.497 euro pentru cea echipată cu dieselul de 2,0 litri şi 150 CP. În standard maşina dispune de scaun şofer ergoComfort, mai mult decât util la drumuri lungi, unde după stat mai multe ore la volan şoferul nu va resimţi dureri de spate, iluminare LED pentru spaţiu picioare şofer şi pasager, echipare ce conferă o atmosferă premium pe timp de noapte, senzori de parcare cu Park Pilot ce afişează pe displayul unităţii de infotainment informaţiile primite de la senzorii de parcre faţă/spate şi prezintă grafic distanţa faţă de cel mai apropiat obstacol. În plus, tot pentru confort, modelul testat dispunea de climatizare pe trei zone – şofer, pasager şi spate. Astfel, chiar şi pasagerii spate îşi pot seta singuri temperatura dorită, echipare utilă mai ales la drumurile lungi efectuate iarna, când pot exista diferenţe mari de temperatură între partea din faţă şi cea din spate a maşinii.

Indiferent de versiune, noul Passat a îmbunătăţit calitatea materialelor utilizate în habitaclu. Cu toate că modelul testat era în versiunea de mijloc, materialele utilizate erau de calitate superioară, iar şi mai important, calitatea asamblării şi cea acordată detaliilor este la nivel înalt. Spre exemplu, faptul că buzunarele din portiere sunt tapiţate pe dinăuntru, oferă o notă premium, sau ceasul de pe consola centrală, modul în care gurile de ventilaţie de integrează în ornamente, sau butoanele care se apasă exact cum trebuie. Totul oferă imaginea de calitate şi lucru bine asamblat. Acest sentiment se continuă şi în modul în care se conduce maşina. Cutia de viteze cu şase trepte schimbă rapoartele exact cum te-ai aştepta, sigur şi precis, în timp ce motorul, cu toate că dezvoltă numai 150 CP, datorită cuplului motor de 340 Nm disponibil între 1.750 şi 3.000 rpm permite celui de la volan să efectueze depăşiri fără probleme, propulsorul diesel având resurse de putere indiferent de treapta de viteză. Dar ce surprinde şi mai mult la acest motor este consumul. La un drum pe DN1 între Bucureşti şi Braşov şi retur, în condiţii de iarnă, computerul de bord a afişat un consum mediu de 5,0 litri/100 km. Oficial, consumul mediu este de 4,1 litri/100 km, iar cel extraurban de 3,8 litri/100 km, cu toate că maşina are aproape 4,8 metri lungime şi o greutate de 1.475 kg. Mai mult, în ciuda dimensiunilor, Passat s-a dovedit a fi uşor de condus în traficul din Capitală, iar datorită sistemului Park Pilot, orice parcare se poate efectua cu uşurinţă. Mai mult, cu Area View manevrele pot deveni şi mai sigure, cel de la volan având o imagine foarte bună a împrejurimilor maşinii.

Preţul de pornire pentru noul Passat este de 22.398 de euro cu TVA pentru varianta de bază cu motorul pe benzină de 1,4 litri TSI şi 125 CP şi ajunge la 41.175 de euro în cazul modelului testat – Passat 2,0 biTDI 4Motion DSG. Spre comparaţie, o variantă 2,0 TDI 150 CP pleacă de la aproape 25.500 de euro, cu echiparea de bază. Un model echipat cu toate sistemele de asistenţă şi dotări de confort, poate ajunge şi la peste 50.000 de euro, dar maşina va fi cu adevărat una premium.

Maşina poate fi comandată deja în reţeaua de dealeri Volkswagen ai Porsche România, însă primele maşini vor fi livrate abia anul viitor, în ianuarie-februarie.

Oficialii mărcii estimează pentru anul viitor livrarea a 1.200 de modele Passat limuzină şi 300 Variant. Primele 150 de modele Passat au fost deja comandate în cadrul campaniei de prevânzare, dintre acestea 50 fiind de comandate de o multinaţională pentru echipa de management.

Foto: Mihai Dăscălescu

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO