ZF 24

Test Auto ZF: Toyota Land Cruiser 150 facelift, lux şi confort, indiferent de traseu

Luxul suprem în materie de automobile nu este reprezentat întotdeauna de limuzine, deoarece acestea sunt limitate la asfalt. Sub acest concept a fost dezvoltat celebrul Range Rover în anii 70, concept care a fost perfecţionat de modelele lansate de concurenţă. În timp ce Range Rover mizează pe conceptul exclusivist, de peste 100.000 de euro, Toyota cu Land Cruiser 150 şi Land Cruiser V8 mizează pe cei ce doresc un off-roader de lux, capabil să străbată aproape toate tipurile de teren, în cele mai confortabile condiţii.

Lansat în urmă cu aproape patru ani Land Cruiser 150 a beneficiat anul acesta de o restilizare. Cea mai vizibilă schimbare este la nivelul părţii frontale ce vizează acum o grilă mai impunătoare şi noi faruri ce includ LED-urile pentru zi. Cu toate că este varianta mai „mică” a Land Cruiser, 150 este în continuare un automobil foarte mare raportat la celelalte maşini europene: măsoară 4,78 metri lungime, aproape 1,9 metri lăţime şi 1,85 metri înălţime. În ciuda dimensiunilor, Land Cruiser este special proiectat pentru a fi cât se poate de agil în spaţiul urban, pornind de la găsirea unui loc de parcare, la manevrarea acestuia în spaţiile strâmte datorită sistemului de camere amplasate în faţa, spatele şi oglinzile laterale ale maşinii. Sistemul de camere afişează pe displayul sistemului de infotainment de la bord o imagine „de sus” a maşinii ce îl ajută pe cel de la volan atât să manevreze maşina în spaţiile strâmte, cum ar fi o parcare subterană, dar mai ales pe teren accidentat, unde acesta poate vedea exact pe unde calcă fiecare roată a off-roaderului. Până acum, în off-road, şoferul era nevoit să coboare din maşină pentru a verifica înprejurimile.

Schimbările semnificative s-au realizat la nivelul planşei de bord. În partea de sus a consolei centrale este amplasat sistemul de infotainment, urmat de comenzile pentru sistemul de climatizare, după care urmează un panou complex pentru sistemul de tracţiune. Dacă generaţia anterioară avea amplasate comenzile la baza consolei centrale, noul model acordă o importanţă deosebită acestora, amplasându-le într-o zonă uşor de accesat. Din acestea cel de la volan poate regla tăria suspensiei pneumatice şi o poate seta în modul Comfort, Sport sau Normal, poate regla garda la sol, poate acţiona reductorul, pentru a depăşi zonele foarte accidentate, unde este foarte importantă aderenţa şi poate bloca atât diferenţialul central, cât şi diferenţialul spate. De asemenea, se poate selecta unul dintre cele cinci programe ale sistemului Multi-terrain prin intermediul „rotiţei” de pe consola centrală şi viteza sistemului Crawl Control. La nivel tehnic, Land Cruiser plusează şi cu faptul că are un şasiu separat de caroserie, nu o caroserie autoportantă, ceea ce îi avantajează performanţele în off-road, dar care afectează performanţele dinamice pe asfalt. Garda la sol a off-roaderului este de 22 cm, valoare ce îi permite să traverseze majoritatea traseelor de off-road. Pe de altă parte, trebuie luat în calcul şi consolele lungi şi ampatamentul de 2,79 metri ce îi limitează accesul pe traseele foarte dificile. Chiar şi aşa, echipată cu anvelope pentru teren accidentat, Land Cruiser 150 poate urca pante abrupte şi parcurge trasee de dificultate peste medie.

Garda la sol mare, suspensia pneumatică foarte confortabilă şi şasiul separat de caroserie nu sunt însă avantaje când vine vorba de obţinerea unui temperament sportiv. Land Cruiser 150, este aşa cum spune şi numele maşinii un „cruiser”, un automobil foarte confortabil şi spaţios de 2,2 tone ce nu pune accent pe dinamism. Pe de-o parte suspensia amortizează foarte bine orice denivelare, chiar şi în modul Sport, nu numai în cel Comfort, însă spatele pierde relativ uşor aderenţa în virajele abordate rapid. Dar, aşa cum o spune şi maşina, cu Land Cruiser 150 nu se abordează rapid virajele.

Sistemul de tracţiune nu e singurul plus al lui Land Cruiser. Al doilea este spaţiul imens din habitaclu disponibil pentru toţi cei şapte pasageri ce pot lua loc la pord, pornind cu locurile din faţă, unde şoferul şi pasagerul dreapta dispun de adevărate fotolii, în timp ce bancheta spate oferă spaţiul şi confortul uneia din segmentul de lux. Mai mult, pasagerii dispun inclusiv de un display separat  pe care se pot afişa filme pe DVD prin intermediul sistemului de infotainment al maşinii. Sunetul DVDului poate fi atât auzit pe sistemul audio cât şi utilizând căştile de către pasagerii din spate. Soluţia este una foarte bună, mai ales la drumuri lungi pentru familii cu copii mici care se plictisesc foarte repede. Tot pentru aceştia, portbagajul maşinii oferă un spaţiu de 553 de litri, suficient pentru ofice vacanţă, în formula de cinci locuri şi 104 litri în cea de şapte locuri, volum aproape simbolic. Şi dacă tot nu este suficient, se poate rabata bancheta din mijloc, iar volumul urcă la peste 1.800 de litri. Echiparea de top Luxury permite inclusiv acţionarea electrică a celor două scaune din habitaclu.

Motorul diesel de 3,0 litri dezvoltă 190 CP şi un cuplu motor de 420 Nm disponibil încă de la 1.600 rpm şi până la 3.000 rpm. Acesta vine în versiunea de top a modelului cuplat la o cutie de viteze automată cu cinci trepte. Tocmai din acest motiv, Land Cruiser nu este printre cele mai economice maşini din categoria sa. Oficial, consumul mediu este de 8,1 litri/100 km, iar cel urban de 9,7 litri/100 km, însă în realitate consumul mediu înregistrat în test de 10 litri/100 km, iar cel urban a urcat spre 13-14 litri/100 km, dar trebuie luat în calcul şi greutatea şi sistemul de tracţiune.

Preţul de pornire pentru Land Cruiser 150 este de 54.048 de euro cu TVA şi poate ajunge la 66.612 euro cu TVA pentru versiunea Luxury cu transmisie automată şi şapte locuri.

Foto: ProMotor

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.