ZF 24

Test Auto ZF: Nissan Note, accent pe modularitate. GALERIE FOTO

Noul Nissan Note. Foto ProMotor

Noul Nissan Note. Foto ProMotor

Autor: Bogdan Alecu

13.01.2014, 12:14 618

Noul Nissan Note este una dintre maşinile lansate pe final de an 2013 ce vine să revigoreze vânzările pe unul dintre cele mai mari segmente de piaţă la nivel european – clasa mică.  

Odată cu noua generaţie, modelul nu mai este considerat a fi un monovolum de clasă mică de japonezi, ci doar un model de clasă mică, cu modularitate ridicată. De ce s-a luat o astfel de decizie? Deoarece segmentul din care face parte şi modelul Ford B-Max asamblat la Craiova este unul tot mai mic şi cu vânzări tot mai slabe, pe măsură ce clienţii optează pentru maşini din alte segmente, în defavoarea monovolumelor mici.

Dar faptul că Note are la bază un automobil de familie este un lucru bun, deoarece vine cu dotări care sunt întâlnite de obicei în segmente superioare.

Spre exemplu, odată cu versiunea Connect, a doua după cea de top, ce are un preţ de pornire de 16.150 de euro cu TVA cu motorul de 1,2 benzină 80 CP sau 18.450 de euro cu TVA în cazul dieselului de 1,5 litri dCi 90 CP, lista dotărilor “sare” în segmentul premium. Pe lista dotărilor se regăsesc echipamente precum Around View Monitor, sistem de asistenţă la parcare cu patru camere video ce oferă o imagine de sus a maşinii în timpul manevrelor de parcare – echipament ce poate regăsit în mod normal doar pe automobile de peste 50.000 de euro cum ar fi BMW X5 sau Range Rover sau sistemul NissanConnect 2.0 ce include navigaţie, port USB pentru stickuri de memorie cu MP3-uri şi display de 5,8 inchi şi desigur Nissan Safety Shield, sistem de avertizare a prezenţei unui alt automobil în unghiul mort, dar şi a schimbării benzii de rulare fără semnalizare. Cu toate că este un automobil de clasă mică, sistemul de asistare la parcare este probabil cel mai util unui începător, iar în cazul unui şofer mai experimentat, acesta îi va permite să parcheze “milimetric” maşina.

Probabil cel mai practic aspect la acest automobil ţine de portbagajul său. acesta are un fund dublu şi implicit poate fi aşstat pe înălţime, dar şi pe lungime, bancheta fiind culisabilă pe ultimele două nivele de top ale modeului. Astfel, dacă nu se vor transporta bagaje voluminoase, pasagerii spate vor avea la dispoziţie mai mult spaţiu pentru picioare ca într-un model compact, în timp când nu stă nimeni pe bancheta spate, volumul portbagajului poate fi majorat la peste 400 de litri fără a mai rabata bancheta, în condiţiile în care valoarea minimă a volumului este de 325 de litri şi cea maximă de aproape 1.500 de litri (cu bancheta spate rabatată). În plus, tocmai datorită sistemului cu fund dublu al portbagajului se poate obţine o suprafaţă plană în cazul rabatării banchetei.

Tot la interior însă există din păcate şi mici scăpări de ergonomie ale japonezilor – mânerele de susţinere pentru locurile din spate sunt amplasate în aşa fel încât cel care stă pe banchetă şi nu-şi sprijină capul pe tetieră se poate lovi de acesta. Era de preferat apelarea la mânere retractabile, având în vedere că maşina deja aspiră la segmentul premium. În ceea ce priveşte calitatea materialelor, aceasta este peste ce am regăsit dintr-un Micra, fiind la acelaşi nivel cu Juke sau Qashqai.

A doua transformare a maşinii a venit la exterior.  Cu toate că este o maşină de familie, Note poate veni acum cu ornamente exterioare care să inducă modelului un design sportiv cum ar fi eleronul de pe hayon sau combinaţia de elemente negre pentru oglinzile retrovizoare, mânerele portierelor şi jante cu o caroserie albă.

Un plus la caracterul său sportiv este că deşi maşina vine cu anvelope cu talon mai îngust (195/55 R16), suspensia reuşeşte să filtreze foarte bine denivelările din asfalt.

Motorul este de asemenea un plus. Cu toate că dieselul de 1,5 litri dCi îl regăsim atât la Dacia cât şi la Renault în gamă, acesta şi-a dovedit deja calităţile. Avantajul său este că poate obţine atât un consum real de sub 4 litri/100 km în extraurban – prin  acţionarea butonului Eco ce reduce puterea motorului, cât şi sub 5 litri în traficul urban. Pe de altă parte, acesta oferă şi reprize foarte bune când vine vorba de efectuarea unor depăşiri, fără a creşte prea mult consumul.

Cea mai mare surpriză, dar de această dată neplăcută, vine din partea testelor de siguranţă - EuroNCAP a acordat modelului Note 2013 doar patru stele din cinci, la fel ca un model Dacia Sandero care are un preţ cu cel puţin 5.000 de euro mai mic.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO