ZF 24

Test Auto ZF: Dacia Logan 1,5 dCi 90 CP Easy-R Black&White – Accent pe raţional

Vedeţi cum arată Dacia Logan 1,5 dCi 90 CP Easy-R Black&White –  Accent pe raţional. Galerie FOTO

Vedeţi cum arată Dacia Logan 1,5 dCi 90 CP Easy-R Black&White – Accent pe raţional. Galerie FOTO

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

04.06.2018, 11:45 2747

Dacia Logan, de la prima generaţie, a fost proiectată ca un automobil raţional, care să dispună doar de dotările esenţiale şi nimic mai mult. Anii au trecut, clienţii s-au schimbat iar faceliftul celei de-a doua generaţii vine deja cu noutăţi de neimaginat pentru clienţii primei generaţii –transmisie robotizată - Easy-R, care poate mulţumi chiar şi un client de cutie automată, echipamente de confort precum climatizare automată, tempomat, sistem de navigaţie, scaune încălzite şi lumini de zi cu LED-uri.

Dacă un client de Logan doreşte de cele mai multe ori un model sobru, pentru cei ce doresc “o pată de culoare” cei de la Dacia lansează an de an noi ediţii limitate. Anul acesta, în cadrul Salonului Auto de la Geneva premiera a reprezentat-o ediţia specială Black & White.

Pe lângă culoarea Beige Dune care-şi face apariţia în premieră în gamă, ediţia Black & White vine cu jante de 16 inch în două nuanţe (Sparkling Silver şi Glossy Black) cu efect diamantat.

Ornamentele de culoare neagră glossy se regăsesc şi pe montanţii centrali, dar şi pe carcasele oglinzilor laterale. La interior, ediţia specială Black & White vine cu aer condiţionat automat. În lista de dotări sunt incluse şi o tapiţerie de culoare negru-gri deschis care oferă cusături în nuanţă contrastantă. Alte elemente speciale de decor sunt contururile cromate ale difuzoarelor de aer din habitaclu şi covoraşele cusute cu gri deschis.

Dincolo de toate aceste aspecte, Logan vine să mulţumească un client care doreşte un automobil practic, confortabil, adaptat drumurilor din România şi mai ales unul care vrea să aibă şi o maşină bine echipată.

Spre exemplu, preţul modelului testat, de 12.370 de euro cu TVA inclus, aduce un automobil cu motor diesel, de 1,5 litri 90 CP, cutie robotizată Easy-R, climă automată, tempomat, sistem de navigaţie, toate geamurile electrice şi elementele de design specifice seriei limitate.

Cutia Easy-R este una dintre cele mai rapide transmisii robotizate de pe piaţă, aceasta reuşind să se apropie destul de mult de senzaţia oferită de una automată. Desigur, este la mare distanţă de EDC-ul cu dublu ambreiaj de pe Duster, însă este şi de cel puţin trei ori mai ieftină. Mai mult, aceasta şi “îndeamnă” pe cel de la volan să conducă mai economic, având ca rezultat un consum mai scăzut.

Cât de scăzut? 6 – 6,5 litri/100 km în Bucureşti şi între 4 şi 5 litri/100 km în afară, fără a merge excesiv de economic.

Cine nu este mulţumit de modul în care cutia schimbă treptele, atunci are la îndemână modul manual – şi pentru un feeling mai apropiat de transmisia manuală, cel de la volan poate lua piciorul din acceleraţie atunci când schimbă treptele, eliminând practic “lag-ul” cutiei robotizate.

Sistemul de climatizare automată nu mai este o noutate pe Logan, acesta fiind identic cu cel propus pe Renault Clio. Este un sistem simplu care îşi face treaba şi cel mai important, permite toate combinaţiile posibile între ventilaţia sus, mijloc şi la picioare, lucru ce nu este posibil la cea manuală. De asemenea, Logan dispune acum inclusiv de o cameră de marşarier, alături de senzori de parcare pentru spate, ce uşurează mult manevrele la parcare. Pe de altă parte, Logan încă vine cu un sistem hidraulic de servodirecţie, nu unul electric cum are noul Duster, iar acest lucru presupune un plus de efort la efectuarea manevrelor de parcare. Nu este un efort semnificativ mai mare, însă nu oferă nici uşurinţa la manevrare întâlnită la direcţia de pe noul Duster.

Logan a fost cunoscut drept maşina pentru orice fel de drum. Din acest motiv, suspensia este una confortabilă, garda la sol generoasă iar denivelările sunt depăşite fără probleme. Pe de altă parte, la viteze ridicate, de peste 130 km/h şi mai ales în condiţii de vânt lateral, stabilitatea maşnii nu excelează. Desigur, nu reprezintă niciun pericol pentru siguranţa pasagerilor, iar maşina rămâne stabilă pe traiectorie, însă acel confort pe drumuri proaste, afectează într-o anumită măsură ţinuta de drum. Cum România are doar mici tronsoane de autostradă şi pe niciuna nu mergi mai mult de două ore, acest lucru nu poate fi considerat neapărat un minus, mai ales că suspensia permite depăşirea multor obstacole care ar afecta puternic alte maşini neadaptate drumurilor româneşti.

La interior totul este gândit pentru a fi practic şi durabil. Plasticele din interior sunt făcute pentru a fi curăţate rapid şi a rezista uzurii pe termen lung. Scaunul şoferului dispune de o cotieră integrată, iar scaunul pasagerului dispune de un buzunar integrat, un loc bun pentru a pune telefonul – conectat în prealabil la Bluetooth. Tot la interior trebuie menţionat portbagajul – 510 litri, adânc şi lat – lat inclusiv pentru depozitarea unui căruţ de copil fără probleme.

Ce lipseşte? Având în vedere că sistemele multimedia au continuat să se ieftinească, ar fi de aşteptat ca Dacia să integreze la un moment dat unul care să ofere acces la facilităţi precum Android Auto sau Apple Car Play. Spre exemplu la Duster, există buton pentru comenzi vocale prin care poate fi accesată Siri de pe iPhone.

Logan poate fi asemănat într-un fel cu primele generaţii de iPhone – nu oferă toate “jucăriile” pe care le oferă concurenţa, însă ce oferă, funcţionează şi pune accent pe ce are clientul cu adevărat nevoie. Desigur, Logan dispune numai de airbaguri frontale şi laterale, nu de cortină sau airbag pentru genunchi, iar indicator pentru prezenţa unei maşini în unghiul mort vom vedea probabil după 2020 când va fi lansată generaţia următoare. Pe de altă parte, cine doreşte mai multă siguranţă şi mai mult confort, poate face doi paşi în plus şi poate intra în showroomul Renault, unde toate maşinile au cinci stele la EuroNCAP. Pe de altă parte, Logan este pentru cei ce apreciază maşinile simple, cu costuri reduse de mentenanţă şi care pot veni bine echipate la un preţ bun. Din acest motiv, la un preţ la care alte maşini vin doar cu minimul necesar, Logan propune în plus o cutie robotizată, un sistem multimedia cu navigaţie şi cameră de marşarier, climă automată şi tempomat.

.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO