ZF 24

Tentativa electronica de fraudare a clientilor B.C. Carpatica

18.04.2007, 15:14 18

Banca Comerciala Carpatica a fost vizata, in ultimele zile, de atacuri de tip "phishing" (fraudare a informaTiilor bancare), prin intermediul Internet-ului, indreptate impotriva clienTilor bancii, a anuntat astazi institutia de credit.

Atacul de tip "phishing" presupune inselarea increderii persoanelor vizate, prin insusirea unei false identitaTi in mediul Internet, fara afectarea fizica/informatica a
sistemelor instituTiei. Mesajele e-mail, transmise aparent din partea bancii si destinate utilizatorilor de posta electronica, sunt realizate astfel incat sa poata fi considerate informari oficiale si legitime ale bancii.

Link-ul afisat in mail-ul capcana este asemanator adresei corecte de furnizare a serviciului BCC e-SMART, https://e-smart.carpatica.ro, din punctul de vedere al graficii si continutului. Daca utilizatorul urmeaza acest link, i se solicita date personale de identificare, precum: numarul de card, data expirarii cardului, numar de identificare
personal (PIN), adresa de e-mail.
Aceste solicitari par a fi transmise de o institutie financiar-bancara si, indiferent de informaTiile comunicate/ cerute in mesaj (oferte promoTionale, oportunitaTi premii, schimbare a practicilor de securitate, etc.), persoanele vizate nu trebuie sa ofere nicio informatie, deoarece o banca nu solicita niciodata date de identificare bancara prin intermediul postei electronice, se arata intr-un comunicat al bancii.
Banca Comerciala Carpatica a luat masurile pentru blocarea atacului (blocarea site-ului?clona, sesizarea organelor de ancheta, campanie de informare a publicului larg). Securitatea sistemelor informatice BCC nu a fost pusa in pericol. B.C. Carpatica reaminteste clientilor sai ca banca nu a solicitat si nu solicita, in nicio situatie, informatii confidentiale prin e-mail (user/parola, numar de card, data expirarii acestuia, codul PIN). Mesajele electronice de tip "phishing" reprezinta tentative de furt de date personale/ bancare, iar persoanele vizate nu trebuie sa raspunda completand datele cerute.
Pe site-ul real al institutiei, www.carpatica.ro (Produse si servicii/ Alte produse si servicii/ Internet Banking/ Securitate), exista un document privind securitatea, confidentialitatea informaTiilor si modul in care clientii pot evita fraudele on-line.
ClienTii care primesc astfel de mesaje electronice sunt rugaTi sa contacteze urgent banca la numarul TelVerde 0800-807807 (numar de telefon apelabil gratuit din reteaua Romtelecom).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO