ZF 24

Tal Lahav, SIXT Group România: parcul auto din România este învechit, majoritatea maşinilor sunt diesel şi nu mergem în direcţia bună. Trebuie să susţinem vânzările de maşini produse local

ZF Transport, Logistics & Automotive Summit 2019

Tal Lahav, SIXT Group România: parcul auto din România...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

19.03.2019, 10:40 443
 

Tal Lahav, managerul care conduce grupul Sixt pe piaţa locală, grup cu activităţi în rent-a-car, leasing operaţional, service, vânzări de maşini noi şi la mâna a doua, consideră că, deşi decalajul dintre România şi ţările din vestul Europei s-a mai redus din punct de vedere al industriei auto, piaţa locală rămâne un mare importator de maşini vechi.

„Potenţialul României este foarte mare, vedem că  numărul e turişti creşte, piaţa de leasing se dezvoltă şi ea, numărul de maşini per capita este mare, însă avem unul dintre cele mai vechi parcuri auto din Europa. Practic, nu există nicio barieră în a aduce maşini vechi, poluarea este foarte mare şi nu mergem în direcţia bună.  În acelaşi timp, producem maşini în România şi le trimitem peste graniţă”, a spus  Tal Lahav, CEO, SIXT Group România în cadrul evenimentului ZF Transport, Logistics & Automotive Summit 2019.

 

Ce a mai spus managerul:

România nu are o infrastructură dezvoltate, există o puternică instabilitate fiscală şi legislativă.

România a a avut una dintre cele mai bune evoluţii din UE la capitolul creştere economică, iar majoritatea acestei creşteri a venit din consum. Şi la consum a intrat şi vânzările de automobile.

Însă, producţia merge la export.

Trebuie să găsim o modalitate prin care această creştere a producţiei să ajungă şi pe piaţa locală, ca produsele făcute aici să fie cumpărate de români.

Cred că în România există potenţial pentru creştere economică sustenabilă în următorul deceniu, însă lucrurile trebuie să se întâmple mai repede.

România e o ţară unde românii şi companiile româneşti nu închiriază maşini ca în alte ţări. Majoritatea maşinilor închiriate sunt de către turişti. Ei spun că ar fi fost mai bine dacă nu ar fi condus cinci ore în Braşov, dacă drumurile erau mai bune. România este pe hartă, mulţi oameni vor să vină, dar în România turismul are cel mai mic procent din PIB. 
 
Este potenţial uriaş, dar trebuie investiţii în infrastructură şi puţin marketing.
 

Parcul auto local este de peste 8 milioane , majoritatea vechi şi diesel. Nu mergem în direcţia bună.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO