ZF 24

Studiu: 64% dintre români s-ar împrumuta pentru a-şi cumpăra sau renova o locuinţă, faţă de 23% dintre spanioli

Studiu:  64% dintre români s-ar împrumuta pentru a-şi...

Autor: Roxana Rosu

29.05.2017, 14:25 151

O treime dintre români (36%) ar lua un credit pentru a cumpăra o locuinţă, 28% pentru renovarea locuinţei, la polul opus între europeni fiind spaniolii, dintre care doar 16% ar lua un credit pentru achiziţia unei locuinţe şi 7% pentru renovare, potrivit unui studiu realizat de Kruk în parteneriat cu firma de cercetare MillwardBrown în România, Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Germania, Italia şi Spania.

În ceea ce priveşte intenţia de accesare a unui credit pentru cumpărarea unei maşini, liderii clasamentului sunt italieni, cu 46%, urmaţi de spanioli, 43% dintre cei intervievaţi. Pe de altă parte şi românii, în proporţie de 33% şi germanii (37%)  ar luat un credit pentru cumpărarea unei maşini.  

În cele mai multe cazuri respondenţii intenţionau să ia un credit pentru casă, fie cumpărare sau renovare sau pentru maşină.

Bunurile de folosinţă îndelungată sunt de asemenea un motiv pentru care persoanele ar face împrumuturi.  Şi aici se observă diferenţe de abordare semnificative: românii (23%) şi polonezii (25%) s-ar împrumuta pentru achiziţionarea unor bunuri de folosinţă îndelungată, în timp ce numai 11% dintre spanioli s-ar împrumuta pentru acelaşi motiv.

Polonezii şi românii sunt mai deschişi către accesarea unui împrumut pentru achiziţia bunurilor de folosinţă îndelungată, mai mult decât media europeană.

Pe de altă parte, polonezii nu intenţionează să facă împrumuturi pentru a plăti o datorie (numai 3% ar face asta), în timp ce spaniolii şi italienii (în proporţie de 14%) sunt înclinaţi să ia un împrumut pentru a plăti o datorie. În cazul românilor, numai 7% dintre respondenţi s-ar împrumuta ca stingă o datorie.

Românii sunt cumpătaţi şi când vine vorba despre vacanţe, numai 11% dintre respondenţii studiului s-ar împrumuta pentru a plăti o vacanţă, în timp ce 16% dintre spanioli s-ar împrumuta pentru a pleca în  vacanţa dorită.

Studiul a fost implementat pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, de 1.000 de persoane, metodologia de interviu folosită a fost CAWI şi s-a desfăşurat în perioada 19 - 26 octombrie  2016.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO