ZF 24

Schimbări drastice la Wolfsburg: Volkswagen va investi 17 miliarde de euro pentru a accelera tranziţia spre motoarele electrice

Schimbări drastice la Wolfsburg: Volkswagen va investi...

Autor: Andrei Şerbănescu

12.12.2021, 15:00 563

Volkswagen va investi încă 17 miliarde de euro în dezvoltarea de vehicule electrice şi va accelera producţia de baterii în fabricile din Germania, deoarece producătorul de maşini încearcă să calmeze sindicatele în urma ciocnirilor publice cu conducerea, relatează Financial Times.

Cheltuielile totale pentru tranziţia electrică vor creşte de la 35 de miliarde de euro la 52 de miliarde de euro, cea mai mare astfel de investiţie a oricărui producător tradiţional. VW va produce, de asemenea, modelul emblematic de baterie, ID.3, la fabrica din Wolfsburg.

Anunţurile consiliului de supraveghere al VW au venit după săptămâni de lupte deschise între directorul executiv Herbert Diess, care a încercat de mult să reducă baza de costuri a companiei, şi puternicul consiliu de întreprindere al VW, care reprezintă majoritatea celor 290.000 de angajaţi ai grupului din Germania.

În urma unei întâlniri dintre angajaţi şi conducere, liderii sindicali l-au avertizat pe Diess că „un antrenor care nu mai are acces la echipă va pierde inevitabil meciul” după ce a sugerat că VW trebuie să renunţe la 30.000 de locuri de muncă.

Recent, acţiunile grupului au scăzut cu peste 12% pe fondul speculaţiilor că Diess ar putea fi înlocuit.

Dar, alături de liderul sindical Daniela Cavallo, la o conferinţă de presă de joi, Diess a spus că a luat naştere „o nouă dinamică la Wolfsburg”.

„M-am îngrijorat că nu am fost suficient de dedicaţi în a conduce această tranziţie la Wolfsburg, dar cred că am depăşit impasul”, a adăugat CEO-ul VW, potrivit sursei citate.

Diess, care s-a ciocnit în mod regulat cu consiliul de întreprindere al VW în ultimii doi ani, a spus că producătorul de maşini şi reprezentanţii angajaţilor au acum o „viziune comună” asupra viitorului şi că se aştepta la o perioadă de acalmie pentru următoarea perioadă.

Cavallo, care a lansat recent o serie de critici la adresa lui Diess, a spus că „nu are niciun interes ca aceste conflicte să fie difuzate în public”. Preşedintele consiliului de supraveghere al VW, Hans Dieter Pötsch, a deplâns recentele ciocniri, spunând că „toată agitaţia interioară a adus numai dezavantaje companiei”.

Dar el a adăugat: „Am spus adesea: fiţi îngrijoraţi când totul este calm la Wolfsburg, pentru că înseamnă că prea puţini paşi se fac spre progres”.

VW a anunţat, de asemenea, că va viza o marjă de operare între 8 şi 9% până la jumătatea deceniului, moment în care vrea ca una din patru maşini vândute să fie un model electric. De asemenea, grupul va investi 30 de miliarde de euro în software.

Pötsch, un reprezentant al proprietarilor majoritari ai VW, familiile Porsche-Piëch, a declarat că „baza financiară solidă a companiei permite grupului să-şi autofinaţeze investiţiile necesare”.

Cu toate acestea, grupul va avea nevoie de ajutor pentru a finanţa producţia de baterii, a declarat o persoană apropiată companiei pentru Financial Times, pe fondul speculaţiilor că VW ar putea lista sau dezactiva marca sa lucrativă Porsche.

Marca de lux, care vinde aproximativ 300.000 de maşini pe an, ar putea ajunge la o valoare mai mare de 100 de miliarde de euro, estimează analiştii.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO