ZF 24

Românii au cheltuit anul trecut 27 mld. euro pe mâncare, mobilă, haine şi electrocasnice. Consumul a avansat cu 0,5% în 2013

Românii au cheltuit anul trecut 27 mld. euro pe...

Autor: Cristina Roşca, Ioana David

04.02.2014, 00:08 182

Românii au cheltuit anul trecut aproape 120 de miliarde de lei (27 mld. euro) pe mâncare, haine, electrocasnice, mobilă şi carburanţi, cu 0,5% mai mult decât în anul anterior, potrivit calculelor ZF pe baza datelor INS.

Cei mai mulţi bani au mers către produsele nealimentare (38,1%), retailerii de electro­cas­nice, modă şi mobilă simţind o revenire a apetitului de consum în special pe final de an. De altfel, datele Institutului Naţional de Statistică arată că ultimele luni din 2013, în frunte cu decembrie, au fost cele care au readus cifra de afaceri din consumul cu amănuntul – cel mai important in­dicator pentru consum – pe plus, după o vară slabă cu scăderi de aproape 5%.

„Am avut cea mai bună lună decembrie din ultimii cinci ani. S-a simţit o creştere pu­ter­ni­că a consumului în luna de­cem­brie comparativ cu aceeaşi lu­nă a anului 2012. Reveni­rea poate fi pusă pe sea­ma avansului creditului de consum pe de-o par­te şi a creşterii pu­terii de cumpărare pe de alta. Au fost mai mulţi bani în piaţă. Mai mult, în luna decembrie fi­ind o lună a săr­bă­to­rilor românii au avut mai mult apetit pentru consum“, spune Dan Ostahie, proprietarul ce­lui mai puternic retailer electro-IT din România, cu afaceri de peste 250 mil. euro în 2012, ultimul an pentru care există date publice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO