Adriano Mengotti, italianul venit în România pentru prima dată într-o perioadă în care piaţa de lux din România abia începea să se contureze, spune că vânzările magazinului său de pe Calea Victoriei, care îi poartă numele, au început să intre pe un trend descendent la doi ani după izbucnirea crizei, abia în 2011, în pricipal din cauza faptului că tot mai multe monobranduri şi-au făcut curaj să deschidă reprezentanţe pe piaţa locală.
În ultimii ani pe scena locală a luxului au deschis magazine nume precum Burberry, Gucci, Valentino sau Escada. Toate brandurile sunt venite însă în franciză, aduse de antreprenori locali. În acest context, ce planuri are italianul care conduce un business de familiei cu o istorie de peste 120 de ani?
„Am avut rezultate bune atât în 2009, cât şi în 2010, primii doi ani de criză. Apoi, am început să scădem odată cu venirea a tot mai multor branduri de lux. Peste asta s-a mai adăugat şi criza, care a penalizat întreaga Europă, şi deci şi România“, spune italianul la una dintre puţinele sale ieşiri în presă.