ZF 24

Promenada vs Băneasa: un „meci“ cu o miză de 250 milioane de euro/an

Promenada vs Băneasa: un „meci“ cu o miză de 250...

Autor: Cristi Moga

19.09.2013, 22:02 6944

Una dintre cele mai acerbe competiţii din comerţul local va începe de luna viitoare în Bucureşti între mallul Pro­menada, care va fi deschis pe 17 octombrie de austriecii de la Raiffeisen Evolution în zona Floreasca, şi Băneasa Shopping City, proiectul oamenilor de afaceri Gabriel Po­poviciu şi Radu Dimofte, miza fiind bugetele de cum­părături de circa 250 mil. euro/an ale locuitorilor din nordul Capitalei, care au probabil cele mai ridicate venituri.

Magazinele din mallul Băneasa Shopping City, deschis în 2008 în urma unei investiţii iniţiale de 150 mil. euro, au vânzări anuale de circa 180 mil. euro, potrivit celor mai re­cente date ale ZF, în timp ce estimările privind vânzările Pro­menada indică un rulaj anual de aproximativ 70 mil. euro.

Situate la patru kilometri unul de altul, cele două proiecte vor concura direct în special pe segmentul de modă, unde retaileri ca Peek & Cloppenburg, Zara sau H&M au magazine în ambele malluri. Va „fura“ Promenada doar din clienţii celor de la Băneasa? „Cred că deschiderea Promenada va avea un impact asupra tuturor centrelor comerciale din Bucureşti, nu va afecta doar Băneasa“, spune Oana Iliescu, managing director al firmei de consultanţă imobiliară DTZ Echinox.

Ultimele două malluri deschise în Bucureşti - AFI Palace Cotroceni în 2009 şi Sun Plaza în 2010 - au provocat „victime“ în împrejurimi, astfel că proiectul City Mall (aflat la 2 km de Sun Plaza) a intrat în faliment şi a fost închis, în timp ce la Plaza România (aflat la 1,5 km de AFI Cotroceni) o parte din spaţiile comerciale vor fi transformate în birouri.

Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 20.09.2013

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO