Companii

Profilul clientului din Centrul Vechi al Capitalei s-a schimbat în criză: în loc de whisky alege vodca, preferă cluburile cu rezervare gratuită şi se uită după promoţii

Cluburile din Centrul Vechi atrag mii de clienţi în special în weekend, iar bonul variază între 20 şi 100 de euro

Autor: Adelina Mihai

11.01.2014, 14:02 744

Clienţii localurilor din Centrul Vechi al Capitalei, o zonă cu un avânt neobişnuit al deschiderilor de noi localuri în plină criză, şi-au schimbat radical comportamentul de consum în ultimii ani astfel că în loc de un whisky scump aleg unul mai ieftin sau chiar vodcă, se uită după promoţii şi caută cluburi fără taxe de intrare.

„În perioada 2005 – 2009, consumatorul a abuzat de banii puşi în piaţă de bănci, era «milionar» şi de aceea cheltuia foarte mulţi bani în cluburi. Spre deosebire de alţi europeni, românii au şi un ego foarte mare, cumpărau şampania cea mai scumpă în club. Când a venit criza, s-au trezit fără bani în buzunare, cu credite la bănci şi fără posibilitatea de a contracta alte credite, astfel că s-au orientat către promoţii“, a explicat Ştefan Popescu, omul din cadrul Red Bull România care gestionează distribuţia energizantelor în cluburile din ţară.

Popescu lucrează de opt ani în Red Bull România şi Republica Moldova şi este în prezent National on Premise Manager în cadrul companiei, responsabil de vânzări în baruri, restaurante, cluburi.

Potrivit managerului, proprietarii de localuri din zonă au fost „împinşi“ de clienţi să caute, la rândul lor, cele mai bune promoţii, având în vedere că structura furnizorilor de la care achiziţionează băuturile este foarte fragmentată.

De altfel, şi importatorii de băuturi spirtoase confirmă schimbarea comportamentului de consum al clienţilor din toată piaţa locală: whisky-ul este al patrulea cel mai vândut sortiment de băuturi spirtoase, după băuturile cu arome (rachiu), vodcă şi brandy, pierzând în ultimii ani teren în faţa unor băuturi mai uşor „mixabile“, aşa cum este vodca. Iar ca branduri, vânzările pentru întreaga piaţă locală din 2012 confirmă tendinţa înregistrată în Centrul Vechi: Ballentine’s se află pe locul 3 în topul celor mai vândute mărci de whisky în 2012, în timp ce Chivas Regal – mai scump - (ambele mărci fiind importate de Pernod Ricard) se afla pe locul 7 în topul realizat de firma de cercetare de piaţă IWSR.

2013, primul an de scădere

Un „recensământ“ al localurilor din Centrul Vechi al Capitalei realizat de echipa „on premise“ din cadrul distribuitorului Red Bull arată că 2013 a fost primul an de scădere a numărului de localuri din zonă. Astfel, dacă în 2009 existau 35 de localuri în centrul istoric, numărul acestora a crescut până la 180 în 2012, când a atins vârful. Centrul Vechi a fost o zonă cu o dezvoltare atipică: a crescut semnificativ în timp ce restul pieţei a stagnat şi a atras clienţi noi care se încadrau în toate categoriile de venituri.

Citiţi mai multe detalii aici

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 08.01.2014

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO