ZF 24

Producătorii auto oferă discounturi generoase la salonul de la Frankfurt

Producătorii auto oferă discounturi generoase la...

Autor: Anca Dumitrescu

10.09.2013, 16:38 809

Companiile vor prezenta la salonul de la Frankfurt, care se desfăşoară în perioada 12-22 septembrie, 70 de noi modele şi concepte şi sunt interesate să reducă preţurile pentru stocurile mai vechi, pe fondul unei cereri încă scăzute.

"Cum piaţa este în situaţie de supracapacitate, iar constructorii vor să îşi menţină cotele de piaţă, există rabaturi enorme, ceea ce face ca toate mărcile generaliste să piardă bani în Europa", a explicat Yves Lacroix, analist la asigurătorul de credite Euler Hermes.

Un purtător de cuvânt al Renault a declarat că în contextul nivelului scăzut al pieţei din acest an nu este aşteptată o reducere a presiunii asupra preţurilor.

În aceste condiţii, constructorul francez Citroen propune automobilul de oraş C1 la un preţ de 7.990 de euro, după deducerea unui "bonus verde" de 200 de euro, la care se adaugă o "primă verde" de 3.710 euro pentru returnarea unui vehicul mai vechi de opt ani.

Ford acordă un discount de 4.110 euro pentru modelul Fiesta, care include o primă de 1.000 de euro în caz de predare a unui vehicul vechi şi încă 1.000 de euro dacă vehiculul are peste 10 ani, astfel că preţul ajunge la 9.490 de euro.

Volkswagen, care de regulă evită să reducă preţurile, nu a scăpat de această tendinţă. La achiziţia unui model Passsat, VW preia un vehicul vechi şi acordă o primă de 1.500 de euro şi un alt rabat de 1.000 de euro, preţul de pornire fiind fixat la 22.030 de euro.

În afara discounturilor tradiţionale, unii constructori nu ezită să aducă şi inovaţii pentru atragerea clienţilor. Astfel, producătorul sud-coreean Kia oferă întreţinerea gratuită a vehiculelor o perioadă de 7 ani, la achiziţia monovolumului Carens. Hyundai oferă asigurare clienţilor francezi pentru pierderea locului de muncă, printr-o indemnizaţie lunară care poate ajunge la 300 de euro, şi oferă serviciu personalizat de consultanţă pentru angajare.

Aceste practici comerciale agresive sunt dificil de evaluat pentru că au forme diverse.

Potrivit Observatoire Cetelem 2013, cumpărătorii obţin prin diverse oferte o reducere medie de preţ de 11% la achiziţia unui automobil nou.

Potrivit analiştilor, piaţa auto europeană se va contracta cu 5% în 2013.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO