Caută doar în titlu
ZF 24

Previziuni sumbre pentru industria auto germană: Piaţa se va prăbuşi în 2020. „Companiile şi-au împins pe piaţă în 2019 maşinile cu emisii ridicate pentru a nu le mai avea în bilanţuri în ianuarie.“

Producţia auto germană a atins cel mai scăzut nivel din aproape un sfert de secol în condiţiile în care cea mai mare economie a Europei resimte efectele războiului comercial mondial, scrie Bloomberg. 

Constructorii auto au produs 4,66 milioane de maşini în fabricile germane anul trecut, cel mai scăzut nivel al producţiei din 1996. Grupul de lobby din industria locală, VDA, a anunţat că scăderea de 9% se datorează declinului cererii de pe pieţele internaţionale. 

Industria auto are o importanţă vitală în cadrul celei mai mari economii europene, însă temerile legate de poluare, intensificare de scandalul Dieselgate, conflictele comerciale şi încetinirea economiilor au apăsat asupra cererii. Daimler, Volkswagen şi furnizorul de compotente auto Continental fac disponibilizări pentru a reduce costurile. 

În acelaşi timp, industria este obligată să cheltuiască miliarde de euro pentru a dezvolta maşini mai curate şi a contracara ascensiune serviciilor de ride-sharing. 

Piaţa auto internă a Germaniei a avansat cu 5% anul trecut, după ce cumpărătorii au înmatriculat 3,6 milioane de maşini noi, cel mai ridicat nivel din 2009. Totuşi, VDA se aşteaptă ca această creştere să fie doar una temporară, piaţa urmând să se contracte probabil în acest an. Creşterea puternică a înmatriculărilor pe sfârşit de an 2019 a venit în condiţiile în care producătorii s-au grăbit să scade de maşinile poluante înaintea intrării în vigoare a noilor reglementări stricte privind emisiile în UE, scrie Financial Times. 

Astfel, boom-ul vine în parte ca o consecinţă a legislaţiei europene intrată în vigoare pe 1 ianuarie, ce cere constructorilor să-şi reducă media emisiilor flotelor la 95 de grame de CO2 pe km în următorii doi ani. 

Dacă nu se vor conforma, aceştia ar putea suferi amenzi de miliarde de euro într-o perioadă în care resimt încă efectele scandalului Dieselgate şi costurile dezvoltării de autovehicule electrice. 

„Companiile şi-au împins maşinile cu emisii ridicate pe piaţă în 2019 pentru a nu le mai avea în bilanţuri în ianuarie“, arată Peter Fu?, analist în cadrul EY. Potrivit acestuia, cifrele pe 2019 au fost probabil „umflate“ de o practică prin are maşinile sunt înmatriculate şi vândute la scurt timp după aceea.

În pofida boom-ului, proiecţiile pe 2020 privind industria auto germană sunt modeste. „Piaţa se va prăbuşi în 2020 în Germania“, potrivit lui Ferdinand Dudenhoffer din cadrul Center for Automotive Research. 

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.