ZF 24

Piaţa locală de cosmetice, de peste 5,5 mld.lei, este dominată de parfumuri, în timp ce în Vest pe primul loc este îngrijirea tenului

Piaţa locală de cosmetice, de peste 5,5 mld.lei, este...

Autor: Roxana Rosu

08.03.2017, 10:41 220

Piaţa produselor cosmetice şi de parfumerie a crescut semnificativ în ultimii ani, de la 4,2 miliarde lei în 2009 la 5,28 miliarde lei în 2015, iar anul trecut pare să fi adus un record în materie, cu vânzări de peste 5,5 miliarde lei, potrivit unei analize realizată de KeysFin.

Din datele preliminarii şi luând în calcul creşterea semnificativă a consumului, generată de măsuri de ordin fiscal, 2016 a adus un adevărat record în materie, cifra de afaceri din acest sector depăşind 5,5 miliarde lei”, afirmă analiştii de la KeysFin.

În acest sector activează în prezent în jur de 2.000 de firme, cu peste 11.000 de angajaţi, care se ocupă cu comerţul cu ridicata şi amănuntul al produselor cosmetice şi de parfumerie. Numărul acestora s-a menţinut constant din 2009 şi până în prezent, semn că piaţa este una bine definită.

Analiza datelor financiare arată că, în ultimii 7 ani, firmele de cosmetice şi parfumerie au insistat pe optimizarea afacerilor, dovadă că profitabilitatea sectorului a crescut de la 207 milioane lei în 2009 la 258 milioane lei în 2015, cu un ascendent puternic în 2016”, consideră experţii KeysFin.

Totuşi, piaţa românească încă nu şi-a atins potenţialul maxim, comparativ cu pieţele dezvoltate. În România, potrivit unor statistici realizate de jucătorii din domeniu, consumul de produse cosmetice şi de parfumerie este de aprox. 40 de euro/anual/persoană, în condiţiile în care în Franţa este de 4-5 ori mai mare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO