ZF 24

Peste 30.000 de angajaţi din industria auto românească sunt „legaţi“ de motoarele diesel şi benzină, în timp ce piaţa cere tot mai multe maşini electrice

Gabriel Sicoe, preşedintele ACAROM: Estimăm că cca 30.000 salariaţi  activează în aceste domenii, conexe motorului termic. Aceste companii livrează atât pentru prim montaj cât şi pentru aftermarket. Odată cu creşterea cererii de componente pentru autoturismele noi cu propulsii electrice, acestea se vor orienta mai mult către piaţă aftermarket, ceea ce le va permite o adaptare graduală a fabricaţiei şi a portofoliului de produse

Gabriel Sicoe, preşedintele ACAROM: Estimăm că cca 30.000 salariaţi activează în aceste domenii, conexe motorului termic. Aceste companii livrează atât pentru prim montaj cât şi pentru aftermarket. Odată cu creşterea cererii de componente pentru autoturismele noi cu propulsii electrice, acestea se vor orienta mai mult către piaţă aftermarket, ceea ce le va permite o adaptare graduală a fabricaţiei şi a portofoliului de produse

Autor: Bogdan Alecu

26.12.2019, 00:03 16737

Creşterea accelerată a cererii pentru maşini electrice, susţinută de implementarea unor norme tot mai stricte de poluare, va pune o presiune tot mai mare pe industria auto, mai ales pe pieţele dominate de componentişti care livrează piese pentru maşini cu motoare diesel sau benzină.

Creşterea producţiei automo­bilelor electrice va pune o presiune tot mai mare asupra producătorilor de compo­nente, pe măsură ce maşinile pe baterii dispun de mai puţine subansambluri. Dacă ţările vest-europene deja investesc masiv în deschiderea de noi uzine pentru maşini electrice, în România industria este concentrată pe motorul convenţional. Pe de altă parte, pe piaţa locală atât Ford cât şi Renault produc motoare pe benzină - în cazul în care am fi produs diesel, impactul era şi mai ridicat. Pe de altă parte, componentişti precum Delphi, Continental sau sau Bosch produc şi pentru motoarele diesel.

În cazul automo­bilelor electrice, motorul electric este unul mult mai simplu, nu are atât de multe piese în mişcare precum unul convenţional, nu există cutie de viteze, ulei, filtru de aer sau ulei, cutie de viteze sau sistem de evacuare a gazelor de eşapament.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO