Prima zi a evenimentului ZF Digital ‘13 a reunit cei mai importanţi executivi şi antreprenori din industrii precum telecom sau IT, la discuţii fiind prezenţi printre alţii Jean-François Fallacher, şeful Orange România, Nikolai Beckers, CEO Romtelecom şi Cosmote, Till Streichert, chief financial officer la Vodafone România, alături de Severina Pascu, CEO-ul UPC România şi antreprenorul Florin Talpeş, CEO Bitdefender.
Potrivit declaraţiilor din prima zi a ZF Digital ‘13, operatorii de telecomunicaţii din România vor continua să investească în infrastructură în următorii ani, antreprenoriatul în mediul online se va dezvolta substanţial, vânzările de tablete vor depăşi anul viitor livrările de PC-uri, iar jucătorii din comerţul modern vor pune accent pe dezvoltarea magazinelor online.
Astfel, operatorii telecom investesc anual 400-500 de milioane de euro, jumătate din această sumă mergând către echipamente. Reprezentanţii Orange şi Vodafone au anunţat investiţii anuale de peste 100 de milioane de euro, în timp ce CEO-ul Romtelecom şi Cosmote vorbeşte despre accelerarea investiţiilor pentru a se face trecerea de la analogic la digital.
Orange, Vodafone şi Cosmote, cei mai mari operatori de telefonie mobilă de pe piaţă, îşi vor concentra anul viitor investiţiile în dezvoltarea reţelelor de date de mare viteză 4G.
Executivii de la Orange, Vodafone şi Cosmote, cei mai mari operatori de telefonie mobilă de pe piaţă, au spus că îşi vor concentra anul viitor investiţiile în dezvoltarea reţelelor de date de mare viteză 4G.
Serviciile de internet de mare viteză prin linii fixe sau prin reţele mobile 4G vor avea un impact puternic în economie în condiţiile în care şi consumul de servicii de date şi vânzările de tablete şi smartphone-uri sunt într-o creştere continuă în Romania.
În prezent, consumul de servicii de internet este tot mai ridicat, mai ales pe wireless, având în vedere că tot mai mulţi utilizatori au mai multe de dispozitive, precum laptopuri, tablete şi smartphone-uri.
Numărul de tablete din România îl va depăşi de cel de PC-uri cel mai târziu anul viitor, dar nu le vor înlocui, pentru că există o serie de activităţi ce nu pot fi portate de pe PC pe tabletă, au considerat invitaţii. Astfel, în perioada ianuarie - august a acestui an s-au vândut 180.000 de tablete, faţă de 90.000 de unităţi în perioada similară a anului 2012. Piaţa tabletelor este una nouă, entuziastă, unde consumatorii cumpără fără să ştie foarte bine ce şi pentru ce cumpără, au afirmat invitaţii. La polul opus, vânzările de calculatoare personale scad.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 24.10.2013
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels