ZF 24

O autostradă de 500 mil. euro întinsă pe trei ani: Orăştie-Sibiu, care trebuia să fie inaugurată în aprilie, va fi gata anul viitor

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a anunţat că trei din cele patru loturi ale autostrăzii Orăştie-Sibiu, care cumulează circa 60 de kilometri, vor fi finalizate până la finalul acestui an

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a anunţat că trei din cele patru loturi ale autostrăzii Orăştie-Sibiu, care cumulează circa 60 de kilometri, vor fi finalizate până la finalul acestui an

Autor: Andreea Neferu

18.11.2013, 20:15 5718

Compania de drumuri a anunţat mai multe termene de finalizare anul acesta pentru câteva tronsoane din Orăştie-Sibiu, printre care septembrie sau octombrie, dar nu au fost respectate.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat că trei din cele patru loturi ale autostrăzii Orăştie-Sibiu, care cumulează circa 60 de kilometri, vor fi finalizate până la finalul acestui an, în timp ce celălalt lot va fi deschis circulaţiei abia anul viitor, cel mai probabil în perioada aprilie-iunie, din cauza unor alunecări de teren care au decalat termenele de finalizare. Deşi încă din vară CNADNR anunţa că va deschide traficul pe câteva tronsoane din Orăştie-Sibiu  din septembrie-octombrie, acest lucru nu s-a întâmplat, iar cel mai probabil inaugurarea se va face în a doua jumătate a lui noiembrie sau în decembrie.

Trei panglici pe Orăştie-Sibiu în 2013

Autostrada Orăştie-Sibiu va lega tronsonul Deva-Orăştie (32,5 kilometri), pe care în prezent circulaţia este deschisă, de Sibiu-Piteşti (116 kilometri), o autostradă pentru a cărei construcţie nu există bani în acest moment şi la care statul ar putea renunţa însă, cel puţin în perioada imediat următoare.

Unul dintre tronsoanele pe care se va tăia panglica inaugurală până la finalul anului este primul lot, care începe la Orăştie. La începutul lunii octombrie constructorul austriac Strabag mai avea de finalizat o zecime din autostradă, iar  lucrările la tronsonul cu o lungime de 24,1 kilometri au început în a doua parte a anului 2011. Contractul pentru construcţia acestui tronson se ridică la circa 160 de milioane de euro, iar până în prezent constructorul Strabag a încasat circa 73 milioane de euro de la CNADNR pentru această autostradă şi a construit circa 88% din şosea.

Următoarele două tronsoane pe care se va deschide circulaţia până la finalul acestui an sunt lotul al doilea şi lotul al patrulea din autostrada Orăştie-Sibiu. Cel de al doilea lot (19,7 kilometri), construit de italienii de la Studio Corona şi de firma românească Straco Grup, controlată de fraţii Alexandru şi Traian Horpos, era la începutul lunii octombrie construit în proporţie de 80,9%, arată datele centralizate de ZF pe baza informaţiilor de la CNADNR. Cele două companii constructoare au încasat până la începutul lunii octombrie puţin peste jumătate din contractul de aproape 90 de milioane de euro încheiat de CNADNR pentru construcţia celui de al doilea lot al autostrăzii Orăştie-Sibiu.

În cazul celui de al patrulea lot (16,1 km) din autostrada Orăştie-Sibiu, italienii de la Astaldi şi firma românească Euro Construct Trading 98, controlată de Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu, au realizat până la începutul lunii octombrie circa 83% din şosea şi au încasat aproape 73 de milioane de euro din contractul de 115,4 milioane de euro.

100 km de autostrăzi în 2013

În cazul celui de al treilea lot din autostrada Orăştie-Sibiu, cu o lungime de 22,1 kilometri, termenul de finalizare a fost amânat pentru 2014, pentru că au existat nişte probleme cu alunecările de teren. Cel de al treilea lot este construit de italienii de la Impregilo şi era gata în proporţie de 73% la începutul lunii octombrie. Italienii au încasat circa 102 milioane de euro din contractul semnat cu CNADNR, cu o valoare totală de 144 de milioane de euro. Pe această porţiune, la Aciliu, se regăseşte şi cel mai mare viaduct din România, cu o lungime de circa 1 kilometru şi o înălţime de 74 de metri.    

Până la finalul acestui an ar urma să fie gata şi primul lot al autostrăzii Lugoj-Deva, cu o lungime de 27,6 kilometri. În decembrie va fi finalizată şi o altă porţiune de circa

10,5 kilometri, tot la standard de autostradă, ce va face legătura între autostrada Lugoj-Deva şi centura Lugojului. Cu alte cuvinte, până la finalul acestui an CNADNR a promis să finalizeze, în total, circa 100 de kilometri de autostrăzi.

În prezent, România are 548 de kilometri de autostrăzi.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.11.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO